برگزاری نخستین همایش مجازی با عنوان «فإنی قریب» در آمریکای شمالی


برگزاری نخستین همایش مجازی با عنوان «فإنی قریب» در آمریکای شمالی

نخستین همایش مجازی با عنوان «فإنی قریب» به دلیل شیوع ویروس کرونا به همت دایره اسلامی در آمریکای شمالی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شسبتان به نقل از الالوکة، دایره اسلامی آمریکای شمالی (ICNA)، نخستین همایش مجازی اسلامی با عنوان «فانی قریب» را در سایه شیوع ویروس کرونا در جهان برگزار می کند.

برگزاری فعالیت های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی این همایش به صورت مجازی انجام می شود.

دایره اسلامی آمریکای شمالی معتقد است که انزوای اجتماعی در حال حاضر بر همه خانواده ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تحمیل شده است و تاثیر منفی بر سلامتی اجتماعی و برخورد بین مردم خواهد گذاشت. اما باید بدانند که می توان از این زمان نیز سود برد.

برهمین اساس، دایره اسلامی آمریکای شمالی، نخستین همایش مجازی را روزهای جمعه و شنبه (22 و 23 فروردین 1399 مطابق با 10 و 11 آوریل 2020 میلادی) باهدف تحقق بیشترین استفاده از انزوای اجتماعی و سود بردن از این زمان برگزار می کند.

دایره اسلامی در آمریکای شمالی برای برپایی این همایش مجازی قصد دارد از شبکه های ارتباط اجتماعی استفاده کند و خانواده های مسلمان نیز در آن مشارکت کنند.

محوریت این همایش درباره اهمیت دعا و نیایش به درگاه خداوند در همه زمان ها به ویژه روزهای سخت مانند شیوع بیماری های واگیردار و مسایل مختلف اسلامی است. همچنین در این همایش آیه 186 سوره بقره « وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ» (و هنگامى که بندگان من، از تو درباره من پرسش کنند، (بگو:) من نزدیکم! دعاى دعا کننده را، به هنگامى که مرا مى‏ خواند، اجابت می کنم. پس باید دعوت من را بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، باشد که راه یابند.) بررسی می شود.

در این همایش همچنین به اهمیت آماده شدن برای ماه مبارک رمضان در شرایط کنونی و چگونگی ادای شعایر ماه مبارک رمضان بدون هیچ کوتاهی برای فرد مسلمان پرداخته می شود.

در این همایش تعدادی از علما، ائمه جماعت مساجد و اعضای دایره اسلامی در آمریکای شمالی همچون شیخ «عمر سلیمان»، شیخ «عبدالرحمن خان»، شیخ «یاسر برجس»، شیخ «محمد الشناوی»، «جاوید صدیقی»، شیخ «سراج وهاج»، دکتر «الطاف حسین»، دکتر «سوزی اسماعیل» و دکتر «مدیحه تسهیل» شرکت می کنند.

دایره اسلامی در آمریکای شمالی( ICNA) یکی از بزرگترین سازمان های اسلامی در آمریکای شمالی به شمار می آید.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک