نظر بهرام قاسمی درباره تماس‌ها و گفتگوهای روسای جمهور ایران و فرانسه


نظر بهرام قاسمی درباره تماس‌ها و گفتگوهای روسای جمهور ایران و فرانسه

سفیر ایران در پاریس تماس ها و گفتگوهای روسای جمهور ایران و فرانسه را نشانگر گستردگی مسائل مورد علاقه و بهره مندی از ابزار دیپلماسی کارا در ارتقای روابط فیمابین برای صلح و امنیت جهانی خواند.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس امشب (سه شنبه) در اظهاراتی با اشاره به تماس تلفنی اخیر حسن روحانی و امانوئل ماکرون روسای جمهور ایران و فرانسه عنوان کرد: تماس های پرشمار و گفتگوهای روسای جمهور فرانسه و ایران در جهان آمیخته با معضلات و موضوعات حساس نشان از گستردگی مسائل مورد علاقه و توجه طرفین در یافتن نگاه و درک مشترک و بهره مندی از ابزار دیپلماسی «کارا“ در ارتقای روابط و همکاریهای فیمابین و تلاش مشترک برای صلح و امنیت جهانی دارد.

حسن روحانی و امانوئل ماکرون عصر دوشنبه تلفنی درباره مسائل دوجانبه و اوضاع کنونی پس از شیوع ویروس کرونا گفتگو کردند.

روحانی در تماس تلفنی رئیس‌ جمهور فرانسه گفت: انتظار داریم تا کشورهای دوست برای رفع تحریم‌های ظالمانه و یک‌طرفه در این شرایط آمریکا را تحت فشار قرار دهند.

ماکرون نیز در این گفتگو با اشاره به علاقه‌مندی فرانسه به گسترش همه‌جانبه همکاری ها با ایران، گام های برداشته شده برای شروع به کار ساز و کار مالی اینستکس را مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از آن تبادلات ایران و اروپا افزایش یابد تا همکاری های مالی اروپا با ایران به شکل راحت تری انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها