جشن نیمه شعبان در کاشان مجازی برگزار می‌شود


جشن نیمه شعبان در کاشان مجازی برگزار می‌شود

کاشان- ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: امسال جشن نیمه شعبان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته به صورت مجازی با حضور مردم در خانه‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تشریح کرد: جشن‌های نیمه شعبان با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت، شکستن زنجیره انتقال ویروس و کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ با نوآوری و ایده‌های نو برگزار خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نیمه شعبان که در روایت‌ها به آن تاکید زیادی شده، مراسم احیای این شب است که امسال با توجه به پویش‌های گسترده در فضای مجازی از سوی هیات‌ها، در منزل با حضور اعضای خانواده‌ها برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به همکاری شهرداری‌ها و مسجدها برای برگزاری این آیین‌ها ادامه داد: نورافشانی گسترده در چند مکان این شهرستان از دیگر برنامه‌های شب نیمه شعبان است که ساعت ۲۱ پنجشنبه از سوی هیات‌های مذهبی به اجرا درمی‌آید.

وی همچنین برنامه‌های هر خانه یک پرچم، پویش‌های جشن‌های خانگی، دعای فرج، چراغانی خانگی، ختم قرآن، دعای سلامتی امام زمان (عج)، ختم قرآن، کیک خانگی، تزیین و روشنایی درب خانه‌ها را از دیگر برنامه‌ها در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان عنوان کرد.

به گفته بصیرتی، پخش زنده برخی آیین‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی در کنار جشن‌ها و برنامه‌هایی برای پخش از رادیو کاشان در شب و روز نیمه شعبان آماده شده است.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌ها بدون تجمع افراد اضافه کرد: با هدف ایجاد شادی و نشاط و یادآوری نام مبارک امام موعود (عج‌)، تمهیدهایی در نظر گرفته شده است تا گروه‌های سرودی در مناطق مختلف شهر به صورت سیار سرودهای نیمه شعبان را پخش کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تصریح کرد: هزینه‌ جشن‌های امسال هیات‌های مذهبی با روش اهدای بسته‌های غذایی بین خانواده‌های نیازمند تقسیم می‌شود.

۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)، امام دوازدهم شیعیان است.

کاشان ۱۲۰ بقعه متبرکه و امامزاده دارد که در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه شعبان میزبان آیین‌های گوناگون بودند که با استناد به مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان، برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و انتشار ویروس کرونا این حرم‌های مطهر تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !