اهدای داروی «آویگان» توسط ژاپن به ایران


اهدای داروی «آویگان» توسط ژاپن به ایران
وزیر خارجه ژاپن از اهدای داروی ضد آنفلوآنزای« آویگان»( Avigan) که با اسم عمومی«فاوی پیراویر» (favipiravir) به ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا از کیودو، « توشیمیتسو موتگی» روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو گفت: بلغارستان، جمهوری چک، اندونزی، ایران، میانمار، عربستان سعودی و ترکیه من جمله ۲۰ کشور دریافت کننده این دارو هستند که هم اینک تحت آزمایش های بالینی قرار دارد.

او با اشاره به این که ۳۰ کشور دیگر نیز خواهان دریافت این دارو هستند اظهار امیدوار کرد این کشورها بتوانند از این دارو برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا (corona) استفاده کنند.

کیودو گزارش کرده است ژاپن برای خرید و توزیع داروی آویگان که ساخت یکی از شرکتهای این کشور است یک میلیارد دلار کمک مالی در اختیار سازمان ملل متحد قرار می دهد.

وزیر امور خارجه ژاپن خاطر نشان کرد کشورش با کشورهای علاقمند همکاری خواهد کرد تا تحقیقات بالینی در خصوص داروی آویگان در سطح بین المللی گسترش یابد.

پژوهشگران دانشگاه ووهان کانون شیوع ویروس کرونا در کشور چین و سایر موسسات چینی گفته اند این دارو برای درمان بیماران ویروس کرونا مؤثر است بالاخص برای افرادی که علایم خفیف این بیماری را دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی