در صورت تعویق فصل کوچ علوفه دامداران تامین می شود


در صورت تعویق فصل کوچ علوفه دامداران تامین می شود

ساری - ایرنا - رئیس اداره امور عشایر مازندران اعلام کرد: در صورت تعویق در فصل کوچ تدابیر لازم برای تامین علوفه دامداران دیده شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

سید صمدکاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا پیش بینی می شود امسال فصل کوچ عشایر و دامداران به مدت یک ماه تاخیر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تعویق یک ماه کوچ عشایر مازندران دیده شده است ، گفت: مهم ترین نگرانی عشایر استان که عمدتا دامدار هستند، رویارویی با کمبود علوفه برای دام هایشان است.

مدیر امور عشایری مازندران گفت: بر همین اساس تصمیم داریم در صورت تعویق کوچ به مدت یک ماه علوفه دامداران را تامین کنیم و منابع تامین علوفه نیز بررسی و تدارک دیده شد.

کاظمی اظهار داشت : علوفه مورد نیاز در دامداران عشایری در این مدت به قیمت دولتی در اختیار آنان قرار خواهد رفت و هیچگونه محدودتی نیز از نظر میزان مصرف وجود ندارد.

به گفته او نرخ حال حاضر علوفه دولتی یکهزار و ۳۵۰ تومان به ازای هر کیلو است و گفت: مسئول توزیع علوفه در مازنداران نیز امور عشایری خواهد بود که به صورت مستقیم این مسئله را مدیریت می کند.

مدیر امور عشایری مازندران با اشاره به اینکه فصل کوچ عشایر از ابتدای خرداد هر سال آغاز می شود ، افزود: امیدواریم تا آن زمان شرایط کرونایی عادی شود و دامداران و عشایر استان طبق سنت خود به سمت ییلاقات حرکت کنند.

کاظمی همچنین به سرشماری و جمع آوری آخرین آمار دام عشایری استان اشاره کرد و گفت: حدود ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار رای دام سبک و سنگین تحت پوشش امور عشایری مازندران قرار دارد.

مازندران به جهت ارتفاعات البرز یکی از استان های عشایر نشین کشور است که دارای پنج هزار و ۹۰۰ خانوار عشایری است که هر ساله در آن ییلاق و قشلاق می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی