متوسط درگیری افراد با کرونا در شمال خوزستان 20 درصد است


متوسط درگیری افراد با کرونا در شمال خوزستان 20 درصد است

دزفول- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: متوسط درگیری افراد با کرونا در کشور 60 درصد و در شمال خوزستان 20 درصد است.

یوسف پریدار عصر سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: تفاوت آمار دزفول با سایر نقاط کشور نشان از مدیریت این بیماری با مشارکت همگانی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۲۰ درصد جمعیت استان خوزستان را زیرپوشش دارد، گفت: کرونا مانند سایر بیماری‌ها شناخته شده نبود لذا همزمان با شیوع این بیماری از ۳۱ دسامبر در چین اقدامات پیشگیرانه در ایران آغاز و این موضوع با تقسیم کار به خوبی مدیریت شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با قدردانی از همه دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت کرونا افزود: ایراداتی در روند کار وجود دارد که اصلاح خواهند شد.
کمبود ۱۵۵ نیرو برای کنترل کرونا در دزفول
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: برای مقابله و کنترل ویروس کرونا در دزفول با کمبود ۱۵۵ نیرو مواجه هستیم.
عبدالناصر میرشکاک متوسط هزینه هر نفر از کادر درمان برای هر ماه را ۴۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: ماهانه هفت میلیارد ریال هزینه کادر درمان بیمارستان بزرگ دزفول است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماران کرونایی فقط در بیمارستان بزرگ دزفول پذیرش می‌شوند، اظهارداشت: ۹۰ درصد بیماران متعلق به شهرستان دزفول هستند.
میرشکاک هزینه لباس کادر پزشکی و پرستاران در بیمارستان بزرگ دزفول را پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در ماه عنوان کرد و افزود: حداقل ۱۲۰ لباس مخصوص برای پرستاران و پرسنلی که به طور مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط هستند در طول یک شبانه روز نیاز است.
وی هزینه لباس دانشجویان را در ماه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: روزانه به طور متوسط ۲۰ آزمایش با نرخ چهار میلیون ریال برای هر کدام در آزمایشگاه تشخیص کرونای دزفول انجام می‌شود که هزینه ماهانه این آزمایش‌ها ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی دزفول هزینه پرسنل آزمایشگاه را برای هر نیرو ۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: محلی در شهرستان شوش برای درمان بیماران مبتلا به کرونا با صرف هشت میلیارد ریال آماده شده است.
روزانه هفت هزار ماسک در دزفول تولید می‌شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: با شروع کرونا، ابتدا بیمارستان را تجهیز کردیم و با توجه به تجربیات گذشته توانستیم به خوبی وضعیت را مدیریت کنیم.
داود سلمانپور افزود: نخستین خواسته مردم تامین مواد شوینده بود که با کمک شرکت‌های دانش بنیان دزفول تولید محلول ضدعفونی آغاز و در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار محلول ضدعفونی تولید و در دزفول و سایر مناطق استان توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه سایر استانها نیز خواستار محلول تولید دزفول هستند، اظهارداشت: مواد اولیه ماسک نیز در اختیار نبود که با کمک یک شرکت دانش بنیان تولید ماسک به صورت علمی و فنی آغاز و در حال حاضر روزانه حدود هفت هزار ماسک تولید می‌شود.
سلمانپور افزود: چهار مرکز زیر نظر سازمان غذا و دارو با رعایت مسائل ایمنی و نظارت کامل ماسک تولید و در جامعه توزیع و بخشی از نیاز مردم را تامین می‌کنند.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا ظهر امروز سه شنبه تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در کشور به ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته