28 تن عسل در باخرز تولید شد


28 تن عسل در باخرز تولید شد

مشهد- ایرنا- بارندگی مناسب و پوشش گیاهی مطلوب در فصل زراعی گذشته باعث تولید 28 هزار و 400 کیلو گرم عسل در باخرز استان خراسان رضوی شد.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ هزار و ۸۵۰ کلنی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

محمد دوستخواه احمدی افزود: بر اساس آمارگیری زنبورستان‌ها در سال جاری ۴۴ زنبور دار در این شهرستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از هر کلنی ۱۰ کیلو گرم عسل در این منطقه به دست می‌آید و این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی طی چند سال گذشته به یکی از قطب‌های عسل در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

وی گفت: بیشترین نوع عسل در شهرستان باخرز از نوع خار شتر، گون، یونجه و پنبه می‌باشد.
دوستخواه افزود: با توجه به خشکسالی، تغییرات اقلیمی، خروج از تک محصولی و توجه به توسعه تولید سایر فراورده‌های زنبور عسل از قبیل ژله رویال، گرده گل و زهر زنبور، گسترش زنبورستان‌ها از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی در این شهرستان است.
وی ادامه داد: در این راستا دوره‌های آموزشی برای بهره برداران و کارشناسان برگزار می‌شود تا با تکنیک و روش‌های نوین زنبورداری آشنا شده و ضمن تثبیت اشتغال موجود، درآمد زنبورداران نیز افزایش یابد.

وی گفت: مناطق مستعد پرورش عسل در این شهرستان بیشتر در اراضی کشاورزی شهرستان‌های تایباد و تربت‌جام می باشد که این محصول توانسته زمینه اشتغال افزون بر ۵۰ نفر را به صورت مستقیم در این شهرستان فراهم کند.

بیش از ۸۴ درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و افزون بر پنج هزار هکتار باغ، هشت هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد.

شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل