گروکشی چین برای فرانسه؛ ماسک و هواوی باهم!


گروکشی چین برای فرانسه؛ ماسک و هواوی باهم!

گفته می‌شود که دولت چین در اقدامی عجیب به فرانسه اعلام کرد که تنها تحت شرایطی خاص به این کشور ماسک می‌دهد و برای آن‌ها گروکشی کرده است. فرانسه نیز همچون دیگر کشورها از گزند ویروس کووید-19 در امان نبود و کمبود تجهیزات بیمارستانی به خصوص ماسک در این کشور دیده می‌شود. به گزارش واشنگتن... نوشته گروکشی چین برای فرانسه؛ ماسک و هواوی باهم! اولین بار...

گفته می‌شود که دولت چین در اقدامی عجیب به فرانسه اعلام کرد که تنها تحت شرایطی خاص به این کشور ماسک می‌دهد و برای آن‌ها گروکشی کرده است.

فرانسه نیز همچون دیگر کشورها از گزند ویروس کووید-۱۹ در امان نبود و کمبود تجهیزات بیمارستانی به خصوص ماسک در این کشور دیده می‌شود. به گزارش واشنگتن تایمز پست و به نقل از گفتگویی در فاکس نیوز، دولت چین به این کشور اروپایی اعلام کرد که در صورت پذیرش شرایطی خاص، یک میلیارد ماسک به فرانسه اهدا خواهد کرد.

گروکشی چین برای فرانسه؛ ماسک و هواوی باهم!گروکشی چین برای فرانسه؛ ماسک و هواوی باهم!

در گفتگویی که شبکه خبری فاکس نیوز با سناتور جمهوری خواه «مارک ای. گرین» از ایالت تنسی داشت، وی اظهار داشت در یک کنفرانس مطلع شده‌اند که امانوئل مکرون (رییس جمهور فرانسه) در گفتگویی تلفنی با شی جین پینگ (رییس جمهور چین و پیشوای حزب کمونیست این کشور)، خواستار دریافت یک میلیارد ماسک بود و شی نیز در پاسخ گفت در صورتی که فرانسه هواوی را به عنوان پیمانکار برپایی شبکه ۵G در فرانسه انتخاب کند، به آن‌ها ماسک می‌دهد. سناتور گرین در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که چین چنین کشوری است و دیگر وقت آن رسیده تا دنیا بیدار شده و آن را ببیند.

سفارت فرانسه در آمریکا نیز در واکنش به این اظهارات آن را کاملا نادرست خواند. البته فرانسه کمتر از یک ماه پیش به هواوی اجازه فعالیت در پیاده سازی بستر ۵G در خاک خود را داد. این خبر توسط رویترز و به نقل از دو منبع مرتبط با موضوع که نمی‌خواستند نامشان فاش شود گزارش شد و دولت فرانسه نیز آن را به صورت عمومی اعلام نکرد.

گروکشی چین برای فرانسه؛ ماسک و هواوی باهم!گروکشی چین برای فرانسه؛ ماسک و هواوی باهم!

به گفته ویلیام بار، دادستان کل ایالات متحده آمریکا، چین به شدت تمایل به سلطه هواوی بر بازار ۵G دارد. زیرا از این طریق می‌توانند اقتصاد جهانی و نسل بعدی اینترنت را کنترل کنند.

مسائل امنیتی نیز سوی دیگر ماجراست و غربی‌ها نگران آن هستند که هواوی با تجهیزات مخابراتی خود، اقدام به جاسوسی و اعمال نظارت روی آن‌ها کند. از این رو فعالیت این کمپانی در برخی کشورهای همچون آمریکا، ژاپن و استرالیا ممنوع است و این کشورها مانع فعالیت هواوی در زمینه توسعه بستر ۵G در خاک خود شدند.

گروکشی چین برای فرانسه؛ ماسک و هواوی باهم!گروکشی چین برای فرانسه؛ ماسک و هواوی باهم!

هواوی ۳۳ سال پیش در سال ۱۹۸۷ توسط رن ژنگفی تاسیش شد. وی که عضو حزب کمونیست چین است، پیشتر در ارتش این کشور بود. دولت کمونیستی چین نیز توجه بسیاری به هواوی داشته و از حمایت کامل می‌کند.

این کمپانی در حال حاضر بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در دنیاست. پس از آن نیز به ترتیب کمپانی‌های سیسکو از آمریکا، فوجیتسو و سپس NEC که هر دو ژاپنی هستند، نوکیا از فنلاند و اریکسون از سوئد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی