احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق به مدت 6 روز در اصفهان وجود دارد


احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق به مدت 6 روز در اصفهان وجود دارد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی، از امروز سه‌شنبه تا یکشنبه هفته آینده بویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، احتمال وقوع آبگرفتگی، سیلاب و رعد و برق در مناطق مختلف استان وجود دارد.

منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی احتمال بارندگی بصورت باران، برف و تگرگ، رعد و برق، صاعقه، وزش باد شدید و کاهش دما در مناطق شمال، شمال غرب و مرکزی در روزهای نامبرده وجود دارد.

وی با بیان‌اینکه۳۵۰ اکیپ امدادی و عملیاتی مرتبط با سیلاب در این استان تشکیل شده است، تصریح کرد: تمام تیم‌های امدادی و ستاد سیل استان و شهرستانها در حال آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اجتناب از تردد غیرضرور، ممانعت از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، محافظت از مزارع و باغ‌ها، سازه‌های گلخانه‌ای و کندوهای زنبور عسل در برابر سرمازدگی ضروری است.

شیشه‌فروش با اشاره به لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها در روزهای گذشته اضافه کرد: زهکش مزارع و باغات و خودداری از تردد و توقف دام‌ها در حاشیه رودخانه‍های فصلی و دره‌ها و شیب کوه‌ها باید در این روزها بطور جدی در دستور کار باشد.

وی همچنین تاکید کرد: استقرار در مجاورت مسیل‌ها و آبراهه‌ها، رودخانه‌های فصلی سیلابی، شیب کوه‌ها، ارتفاعات و پل‌ها با هدف حفاظت در برابر سیل و صاعقه ممنوع است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین بر لزوم در خانه ماندن و رعایت موازین بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به کووید-۱۹ تاکید کرد.

کارشناسان این روزها در باره خطر وقوع سیل هشدار می‌دهند و در این میان خاطرات تلخ سیلاب‌های ابتدای سال، باردیگر نگرانی در این پیوند را دوچندان کرد، از این رو شهرستان‌های استان بیشتر در غرب و جنوب اصفهان برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی