جدیت در مواجه با شیوع کرونا یک ضرورت است


جدیت در مواجه با شیوع کرونا یک ضرورت است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران: همانگونه که وزارت بهداشت در مواجه با ویروس کرونا وضعیت قرمز در تهران اعلام کرد، اگر با جدیت بیشتری عمل نکنیم شاهد تشدید شیوع این بیماری خواهیم بود.

جدیت در مواجه با شیوع کرونا یک ضرورت استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محسن هاشمی، در ابتدای دویست و هفتمین جلسه علنی شورا گفت: این روز‌ها در شهر تهران شاهد ازدحام و ترافیک تردد شهروندان در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی هستیم. این در حالی است که شاید نسبت به سایر کلانشهر‌ها درگیری با کرونا، بیشتر باشد و این نگرانی وجود دارد که با افزایش فعالیت ادارات از یک سوم به دو سوم این ازدحام نیز مضاعف شود.
وی ادامه داد: تصاویری که از ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی، میادین میوه تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی خیابان‌های اصلی در فضای مجازی منتشر شده است نشان می‌دهد که وضعیت کلانشهر تهران با حدود ده میلیون جمعیت قابل مقایسه با سایر نقاط کشور نیست.
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر می‌خواهیم پاندمی کرونا را در تهران مهار و مدیریت کنیم باید حتما برنامه ویژه و متفاوتی با سایر نقاط داشته باشیم.
هاشمی با بیان اینکه انداختن مشکلات به گردن مردم و مقصر دانستن آن‌ها نیز مشکلی را حل نمی‌کند، اضافه کرد: ما مسئولان و مجموعه مدیریت کشور باید با استفاده از ابزار‌های اطلاع رسانی، محدودیت‌های قانونی و تشویق و تنبیه ها، رفتار مردم را مدیریت و براساس الگوی مطلوب هدایت کنیم و شاید تاکنون به دلایل مختلف درست عمل نکرده ایم.
وی تصریح کرد: در اعمال محدودیت‌های تردد و کسب و کار، بدلیل نگرانی از پیامد‌های اقتصادی و نافرمانی مدنی، با اقتدار عمل نکردیم و در اعمال تشویق‌ها و تنبیه‌ها هم بدلیل مشکلات کسری بودجه و تحریم بیش از حد احتیاط کردیم.
وی گفت: برای زنده نگه داشتن امید و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی یا بهتر نشان دادن عملکرد خودمان نسبت به سایر کشور، در اطلاع رسانی با تاخیر و ملایم نشان دادن ابعاد موضوع عمل کردیم. همانگونه که وزارت بهداشت روزگذشته وضعیت قرمز در تهران اعلام کرد شاهد تشدید شیوع این بیماری خواهیم بود.
هاشمی بر لزوم حمایت دولت از مدیریت شهری در این بحران تاکید کرد و افزود: بسیاری از فعالیت‌های شهرداری بدلیل شرایط خاص و تصمیمات ستاد ملی کرونا تعطیل شده است و رکود در فعالیت‌ها موجب کسری منابع مالی مدیریت شهری در سالجاری می‌شود به همین منظور از ریاست مجمهور و هیات دولت، انتظار داریم نسبت به تخصیص منابع جایگزین به مدیریت شهری بخشی بعنوان کمک و بخشی از هم از محل تسهیلات مصوب جبرانی کرونا موافقت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی