تداوم سقوط لیر


ارزش لیر به کمترین سطح 18 ماه اخیر رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، روند تضعیف لیر که از هفته های گذشته آغاز شد امروز نیز ادامه یافت تا جایی که نرخ برابری لیر در مقابل دلار به کمترین سطح خود در طول ۱۸ ماه اخیر رسید.

به گفته فعالان بازار، اصلی‌ترین دلیل ریزش لیر در حال حاضر نگرانی از پیامدهای اقتصادی کرونا روی اقتصاد ترکیه است، به ویژه حالا که صنعت گردشگری این کشور به دلیل لغو پروازها و کنسلی رزرو هتل‌ها با چالشی جدی مواجه شده است.

به دنبال افزایش شمار قربانیان کووید-۱۹ به ۶۴۹ نفر، محدودیت های تردد در برخی شهرهای ترکیه وضع شده و در پایتخت حرکت کلیه قطارها متوقف شده است. وضعیت در استانبول که قطب اصلی مالی ترکیه به شمار می‌رود از همه وخیم تر است.

بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی نیز در این کشور لغو شده است. شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در ترکیه از ۳۰ هزار نفر عبور کرده است.

در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با ۰.۵ درصد صعود به ۶.۷۲۲ لیر رسید تا به این ترتیب کاهش ارزش لیر در برابر دلار طی سه ماه نخست امسال از هشت درصد فراتر رود.

ارزش پول ملی ترکیه از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۰ درصد در برابر اسکناس آمریکایی تضعیف شده است. در برابر دیگر ارزهای مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۷.۳۱۲ لیر و هر پوند معادل ۸.۲۹۷ لیر اعلام شد.

با این حال بورس استانبول عملکرد بهتری داشت تا جایی که شاخص بیست ۱۰۰ در آخرین دور از معاملات با صعود ۱.۲ درصدی (معادل ۱۱۰۲.۹۴ واحد) به ۹۳ هزار و ۱۷۴.۰۷ واحد رسید.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

چگونه با ۲۴ میلیون تومان وام ۲۴۰ میلیونی بگیریم؟ | 1.7 هزار سخنگوی وزارت بهداشت: آغاز به کار مشاغل ممنوع است/ تمام حواشی داروی فاوپیراویر | 1.9 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 3.8 هزار این نوع حساب بانکی یارانه شما را قطع می‌کند! | 2.3 هزار انواع پراید کارکرده را در بازار میتوان با چه قیمتی خرید؟ | 3.2 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟