روند افزایش قیمت طلا متوقف شد


قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی صعود ارزش دلار تحت تاثیر کندی رشد شمار موارد ابتلا به بیماری کووید 19، از بالاترین قیمت خود در یک ماه اخیر عقب نشست.قیمت طلا در بازارهای جهانی با 2.71 دلار کاهش به 1654 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، با افزایش ارزش اوراق قرضه قیمت طلا در معاملات امروز از بالاترین رقم یک ماه گذشته کاهش یافت اما نگرانی در مورد رکود اقتصادی این کاهش را محدود کرد.

هر اونس طلا با 2.71 دلار کاهش 1654 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات به 1671.40 دلار بالاترین یک ماه گذشته رسیده بود.

طلا روز گذشته 2.8 درصد رشد قیمتی را ثبت کرده بود.

میشائیل مک کارتی، تحلیلگر ارشد بازارهای سی ام سی گفت این بازگشت قیمت مورد انتظار بود.

«اما کاملا مشخص است که روند کوتاه مدت افزایشی است. افزایش ارزش اوراق قرضه بر طلا تاثیر نداشته زیرا طلا شبانه همراه افزایش اوراق قرضه هم افزایش یافت...به نظر می رسد گسست جدی در ارتباط عکس میان طلا و رشد دارایی ها وجود دارد.»

مک کارتی معتقد است که فضای حاکی از کاهش نرخ بهره و وجود نگرانی های زیادی در مورد اقتصاد، می تواند قیمت طلا را در هفته ها و ماه های آتی به 1700 دلار در هر اونس برساند.

روند افزایش قیمت طلا متوقف شد

به منظور تزریق پول در اقتصادهایی که با شیوع کرونا مواجه شده اند، بانک های مرکزی، سیاست های انبساطی یا فروش اوراق و دارایی های مالی دولتی را در پیش گرفته اند.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا با صعود شمار جان باختگان به بالای ۱۰ هزار نفر، وارد دشوارترین هفته خود شده است و در اروپا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پی تشدید نشانه های بیماری کووید ۱۹، تحت مراقبتهای درمانی بیمارستان قرار گرفت.

عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، احتمال اعلام یک بسته اقتصادی اضطراری برای توکیو و شش ناحیه دیگر از سوی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بود.

بانک های مرکزی جهان در حال روی آوردن به سیاست های تسهیل کمی یا خرید قابل توجه اوراق قرضه و دیگر دارایی ها هستند تا نقدینگی بیشتری را به اقتصادهای ملی تزریق کنند.

تعطیلی تقریبا کامل کسب و کارهای آمریکا با هدف جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا ممکن است موجب شود تا آمارهای اقتصادی آمریکا در طی ماه های آینده نتواند تصویری روشن از شدن رکود حاکم بر اقتصاد این کشور ارائه دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و در ۲۱۴۲ دلار و ۷۲ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۷۳۳ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد افزایش، به ۱۵ دلار و ۱۸ سنت رسید.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

پرداخت وام خرید به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر | 1.2 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 3.8 هزار جزئیات اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین | 0.6 هزار جنجالی که سخنگوی وزارت بهداشت به پا کرد؛ جدال "آمریکوفیل‌ها و چاینوفیل‌ها"! | 1.8 هزار طلای جهانی به بالاترین رقم در یک هفته گذشته رسید | 0.8 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا