تشکیل کمیته‌ کاهش ضرر کرونا به اقتصاد کرمانشاه


تشکیل کمیته‌ کاهش ضرر کرونا به اقتصاد کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: کمیته‌ای به منظور کاهش ضررهای حوزه اقتصادی به واسطه شیوع تشکیل شده و در حال بررسی راهکارها است.

هدایت حاتمی روز سه شنبه در نشست مشترک استاندار کرمانشاه با اعضای اتاق اصناف در سرسرای شهدای دولت، اظهارداشت: پس از شیوع کرونا تاکنون ۹ هزار و ۲۴۸ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان ثبت نام کرده‌اند که نشان از حجم بالای فشار کرونا بر حوزه اشتغال و اقتصاد کرمانشاه دارد.
وی با تاکید بر اینکه امسال سال دشواری برای اقتصاد کشور است، گفت: فعالان اقتصادی و تولیدی ها بیشترین ضرر را به واسطه شیوع کرونا متحمل شده اند از این رو باید تمام تلاش خود را برای حمایت از آنها به کار بگیریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه یادآور شد: کمیته ای به منظور کاهش ضررهای حوزه اقتصادی به واسطه شیوع تشکیل شده و در حال بررسی راهکارها است.
مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: استان کرمانشاه که پیش از این رکورد دار بیکاری در کشور بود در سال گذشته توانست نرخ بیکاری خود را کاهش دهد به شکلی که در زمستان نرخ بیکاری این استان ۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شد.
محسن دارابی با اشاره به ضررهای شیوع کرونا به بازار کشور گفت: بازاریان کرمانشاه در ایام اخیر متضرر شده اند که باید از آنان حمایت کرد.
وی افزود: ۵۶ درصد از کل شاغلین استان یعنی حدود ۳۰۰ هزار نفر در اصناف و بازار مشغول به فعالیت هستند.
رییس سازمان صمت با بیان اینکه برخی از مشاغل کم خطر از روز شنبه فعالیت خود را از سر می‌گیرند، گفت: پروتکل های بهداشتی از طریق دانشگاه علوم پزشکی به ما ابلاغ شده است که آن را در اختیار مشاغل کم خطر قرار خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان