نانوایی‌ها پاشنه آشیل مبارزه با کرونا در آمل


نانوایی‌ها پاشنه آشیل مبارزه با کرونا در آمل

ساری - ایرنا- بازرس ویژه ستاد مقابله با کرونا استاندار مازندران در شهرستان آمل گفت: نانوایی‌ها یکی از نقاط منفی این شهرستان در اجرای تصمیمات ستاد کرونا در جهت رعایت نکات بهداشتی هستند.

خسرو طالبی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به تعطیلی تمامی واحدهای صنفی آمل در ایام نوروز گفت: در حال حاضر نیز بیشتر واحدهای صنفی این شهرستان تعطیل بوده و درصد بسیار کمی از آنها که عمدتا مربوط به نیاز ضروری شهروندان است با اجازه مصوبه ستاد مقابله با کرونا فعال هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکثر شهر های مازندران از جمله آمل شیب نزولی را در شیوع بیماری طی می کنند و در حال حاضر بیمارستان ها نیز از حالت اضطرار خارج شده و شرایط مطلوبی در مراکز درمانی و بین کادر درمان حاکم است.

بازرس ویژه استاندار مازندران گفت : طی بازدید ها و بررسی‌های انجام شده مشکل خاص دارویی و درمانی در آمل وجود ندارد و تقریبا تمامی کمبودها به خصوص در حوزه درمانی برطرف شده است.

طالبی یکی از نگرانی های کرونایی در آمل را عدم رعایت مصوبات بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا در نانوایی های سطح شهر و روستاها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مقرر گردید نان ها در بسته‌بندی‌های مخصوص و با نایلون تحویل داده شوند ولی متاسفانه هنوز شاهد عدم اجرا این مسئله هستیم.

وی ادامه داد: همچنین طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان باید در هر واحد نانوایی یک نفر به صورت مشخص مسئول تحویل نان باشد و از گرفتن پول نیز خودداری شود که متاسفانه این مساله نیز در اکثر نانوایی های شهرستان امل رعایت نشده است .

به گفته طالبی عمده ترین دلیل و بهانه برای عدم اجرای نکات اعلام شده کمبود نیرو از سوی نانوایی ها عنوان شده است که این مسئله برای ما پذیرفتنی نبوده و باید واحدهای خبازی این مشکل را به سرعت برطرف کنند.

او تاکید کرد: باید همه نانوایی ها مصوبات ابلاغ شده را رعایت کنند و اکنون نیز برخورد با واحدهای متخلف به صورت پلمب بود و هیچگونه تساهلی با آنها نباید صورت بگیرد.

بازرس ویژه استاندار مازندران در آمل ادامه داد: یکی دیگر از نکات منفی که در شهرستان آمل مشاهده شد عدم استفاده مردم از دستکش در هنگام کار با دستگاه های عابر بانک و عدم گرفتن فاصله در صف های عابر بانک است که امید است مردم بیشتر رعایت کرده و همچنین این مسئله توسط کارمندان بانک تذکر داده شود.

طالبی همچنین روستاهای ییلاقی این شهرستان را یکی دیگر از نگرانی های شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: طبق گفته فرماندار این شهرستان و پایش های انجام شده روستاهای ییلاقی این شهرستان وضعیت خوبی دارند و افزایش شیوع کرونا در این مناطق مشاهده نشده است .

در شهرستان حدود ۴۰۰هزار نفری آمل پنج بیمارستان امام خمینی (ره) ، ۱۷ شهریور ، امام علی (ع) و امام رضا (ع) و بیمارستان فوق تخصصی شمال به پذیرش و درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون 727 بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا