آغاز سلطنت گواردیولا در خاک دشمن با 6 گل


آغاز سلطنت گواردیولا در خاک دشمن با 6 گل

تهران- ایرنا- بارسلونا در اولین فصل سرمربیگری گواردیولا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به یکی از تاریخی‌ترین بردهای خود مقابل رئال مادرید دست پیدا کرد.

اولین فصلی بود که پپ گواردیولا هدایت بارسا را بر عهده گرفته بود. بازی رفت ۲ تیم با برتری ۲ بر صفر بارسلونا در نیوکمپ به اتمام رسید. در سوی مقابل رئال اوضاع خوبی نداشت. خوان‌ده راموس سرمربیگری تیمی را بر عهده داشت که از لحاظ مهره وضعیت بدی نداشت اما هیچ چیز به خوبی برای آنها پیش نمی‌رفت.

هفته سی و چهارم لالیگا. ورزشگاه سانتیاگو برنابئو. قضاوت اوندیانو ماینکوی جوان. ۸۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند. رئال به دنبال این بود تا با پیروزی در این مسابقه هم انتقام دور رفت را بگیرد و هم شانس برای قهرمانی داشته باشد.

ترکیب رئال مادرید: کاسیاس، متزلدر، کاناوارو، راموس، هینزه، لاسانا دیارا، گاگو، روبن، مارسلو، هیگواین و رائول

ترکیب بارسلونا: والدز، پویول، پیکه، آبیدال، آلوز، ژاوی، اینیستا، یحیی توره، اتوئو، آنری و مسی

آغاز سلطنت گواردیولا در خاک دشمن با 6 گل

گل اول توسط تیم میزبان زده شد. راموس که آن زمان مدافع راست بود با یک نفوذ عالی و ارسالی فوق‌العاده هیگواین را در شرایط گلزنی قرار داد و مهاجم جوان رئال که هنوز موهایش کم پشت نشده بود با یک ضربه سر دقیق حساب کار را در دقیقه ۱۴ یک بر صفر کرد. چهار دقیقه بعد پاس هوشمندانه مسی در فضای پشت راموس به آنری رسید و ستاره فرانسوی بارسا اجازه نداد عقب‌ماندگی تیمش پیش از چهار دقیقه دوام داشته باشد.

بارسا به فشار حملات خود افزود. در دقیقه ۲۰ روی حرکت انفرادی آنری صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. سانتر ژاوی و ضربه سر کارلس پویولی که هیچ کسی او را نگرفته بود. آبی‌اناری‌ها پیش افتادند و پویول بازوبند منقش به پرچم کاتالان را بوسید. اما این گل آخرین گل نیمه نخست نبود. پرس شدید بارسایی‌ها گل دیگری را برای آنها در برداشت. ژاوی از دیارا توپ‌ربایی کرد و مسی در موقعیت تک به تک گل اول خود و سوم تیمش را وارد دروازه کاسیاس کرد.

بازهم اولین گل نیمه بعدی توسط تیم بازنده زده شد. سناریو قرار بود تکرار شود؟ ارسال آرین روبن و ضربه سر قدرتمندانه راموس. فاصله به حداقل رسید. اما گویا هر اثر راموس روی گل‌های تیمش باید سریع با یک اشتباه در خط دفاعی از خود همراه می‌شد. ۲ دقیقه بعد پاس پشت مدافعان ژاوی با اشتباه راموس همراه شد و آنری از بیرون محوطه با یک ضربه تک ضرب کاسیاس بیرون آمده را مغلوب کرد. نتیجه چهار بر ۲ شد.

آغاز سلطنت گواردیولا در خاک دشمن با 6 گل

ژاوی همچنان مهندسی می‌کرد. چهارمین پاس گل او به پنجمین گل بارسا و دومین گل مسی ختم شد. مسی این بار تا جایی که می‌شد به دروازه رئال نزدیک شد و تیر خلاص را زد. خودش ۲۳ گله شد و نتیجه پنج بر ۲. رئالی‌ها نا امید بودند ولی این پایان کار نبود. نیمه دوم هم مانند نیمه اول باید سه بر یک می‌شد و بازهم باید یک مدافع از بارسا به گل می‌رسید. این بار نوبت به پیکه رسید. به یک باره قصد کرد تا به صف مهاجمان اضافه شود. اتوئو با سرعت حرکت کرد و توپ را از سمت راست روی دروازه فرستاد. ضربه اول پیکه سیو شد اما در برگشت در حالی که کاسیاس و کاناوارو مطئن بودند پیکه رو به بیرون برای مسی پاس می‌دهد زاویه دروازه را رها کردند و مدافع باهوش بارسا با یک چرخش ناگهانی خودش اقدام به شوتزنی کرد و دروازه برای ششمین بار باز شد. یک نتیجه عجیب در سانتیاگو برنابئو و آغاز قدرتنمایی بارسای پپ.

بارسا در پایان فصل سه‌گانه گرفت و رئال به بدترین شکل ممکن فصل را تمام کرد. آن روزها حالِ رئال اصلا خوب نبود.

آغاز سلطنت گواردیولا در خاک دشمن با 6 گل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا