مراقبت شبانه‌روزی از بیش از 2 هزار مددجو بهزیستی کرمانشاه در برابر بیماری کرونا


مراقبت شبانه‌روزی از بیش از 2 هزار مددجو بهزیستی کرمانشاه در برابر بیماری کرونا

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بهزیستی کرمانشاه بااشاره به وجود 53 مرکز شبانه روزی نگهداری مددجویان بهزیستی در استان با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 121 نفر گفت: خوشبختانه با مراقبت‌های منظمی که در این مراکز وجود دارد تاکنون موردی مبتلا به بیماری کرونا گزارش نشده است.

فاطمه رضوان مدنی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مراکز شامل نگهداری از سالمندان، بیماران مزمن روانی، معلولان، شیرخوارگاه و کودکان کار می شود که اداره بیشتر آنها توسط بخش خصوصی انجام می شود.

آنچنان که رضوان مدنی گفت: تنها مراکزی مانند شیرخوارگاه، مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابانی و نیز خانه سلامت دختران به صورت حاکمیتی اداره می شوند و اداره مابقی مراکز به بخش خصوصی واگذار شده اند.

وی از تجهیز این مراکز به تب سنج لیزری و دستگاه پایش اکسیژن خون خبر داد و گفت: مددجویان این مراکز به صورت منظم تب سنجی و از نظر سطح اکسیژن خون پایش می شوند ضمن اینکه تمام این مراکز زیرنظر پزشک فعالیت می کنند و دستورالعمل پیشگیری و کنترل کووید ۱۹ در این مراکز ابلاغ و اجرایی شده است.

آنچنان که رضوان مدنی گفت: در این مراکز به ازای هر مددجو ۵۰۰ هزار تومان برای بهبود وضعیت تغذیه و بالا بردن مراقبت های بهداشتی پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در ادامه با اشاره به ۱۶۴ هزار مددجو زیرپوشش این نهاد در استان گفت: تعدادی از این افراد مستمری و تعدادی کمک هزینه معیشتی و برخی نیز هر ۲ مورد را دریافت می کنند.

به گفته رضوان مدنی، در مجموع در مدت شیوع بیماری کرونا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط بهزیستی استان برای مددجویان هزینه شده از جمله بیش از هزار بسته مواد غذایی در بین آنها توزیع شده است.

وی در خصوص جمع آوری افراد بی سرپناه نیز گفت: با اینکه دستورالعملی مبنی بر جمع آوری این افراد نداشته ایم اما به آنها نیز کمک هایی کرده ایم.

رضوان مدنی، همچنین از توزیع بسته های بهداشتی در بین ۴۰۰ کودک کار و خیابانی شناسایی شده در استان خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...