پایان کار گوشی قاپ فریبکار در تهران


پایان کار گوشی قاپ فریبکار در تهران

حوادث رکنا: سارق جوان به بهانه تماس ضروری با گوشی موبایل طعمه هایش دست به سرقت می زد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه " احمد نجفی " معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت ، گفت: در اواخر دی ماه سال گذشته دو پرونده مشابه موبایل قاپی توسط مرد ناشناسی به دادخواهی دو مرد جوان از کلانتری 190 مجیدیه به اداره هجدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: با حضور شاکیان در اداره هجدهم به کارآگاهان گفتند، ما در خیابان در حال پیاده روی بودیم که یک مرد جوانی حدوداً 30 ساله به آنان مراجعه و مدعی شد، تلفن همراه ندارد و یک تماس ضروری دارد و ما هم گوشی مان را در اختیارش گذاشتیم. ولی او در یک لحظه پا به فرار گذاشت و گوش های گرانقیمتمان به ارزش 100 میلیون ریال را سرقت و متواری شد.

نجفی ابراز کرد: کارآگاهان با شنیدن اظهارات هر دو مالباخته راهی محل سرقت در محدوده های مجیدیه و نظام آباد شدند که در بررسی های میدانی و پایش تصاویر دوربین های مداربسته صحنه های سرقت، چهره سارق بدست آمد.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت ابراز داشت: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات و با انجام اقدامات پلیسی هویت سارق را شناسایی کردند و در بررسی سوابق کیفری مشخص شد که پیش تر تحت عناوین کیف قاپی و خرده فروشی مواد مخدر 4 مرتبه روانه زندان شده است.

وی افزود: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 15 تهران دستور دستگیری سارق جوان صادر شد. کارآگاهان با بهره گیری از روش های علمی کشف جرم مخفیگاه متهم را در محدوده مجیدیه شناسایی کردند و بدین ترتیب در بیست و پنجم اسفندماه سارق جوان در یک عملیات پلیسی دستگیر و در همان لحظه به سرقتهای ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام پلیسی ابراز داشت: سارق در اظهاراتش گفت، با پرسه زنی در خیابان و شناسایی سوژه های که گوشی های گرانقیمت داشتند به آنها مراجعه می کرده و بهانه اینکه تلفن ندارم و یک تماس ضروری دارم و یا اینکه به بهانه عکس گرفتن، در یک آن گوشی شهروندان را سرقت و متواری می شدم.

سرهنگ نجفی افزود: سارق در ادامه گفت، گوشی های مسروقه را به شخصی به نام نوید در محدوده مجیدیه در قبال خرید مواد مخدر مبادله می کرده است.

وی ابراز داشت: بدنبال اظهارات سارق و شناسایی مخفیگاه مالخر اموال مسروقه، دومین متهم پرونده نیز در مخفیگاه اش دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام پلیسی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اعتراف صریح متهمان ، هردو متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرکت چینی نمایشگر آیفون SE را تامین می‌کند!