تداوم فعالیت قطارهای باری اداره کل راه آهن آذربایجان


تداوم فعالیت قطارهای باری اداره کل راه آهن آذربایجان

مدیرکل راه آهن آذربایجان از تداوم فعالیت قطارهای باری این اداره کل در شرایط کنونی خبر داد.

شاپور ارصلانی در چهارمین نشست خبری شورای اطلاع رسانی و ستاد مبارزه با کرونای آذربایجان‌ شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا قطارهای باری داخلی اعم از قطارهای باری ورودی به استان و یا خروجی از استان ۲۴ ساعت فعال هستند.

وی، اضافه کرد: به عنوان مثال گندم مورد نیاز استان با همکاری سازمان غله در چند روز گذشته از بندر عباس، بندر بوشهر و بندر امام وارد استان شده است.

وی با اشاره به تداوم فعالیت قطارهای باربری مرزی به دنبال شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: مرز رازی آذربایجان غربی از چهارم اسفند ماه به مدت محدود از طرف ترکیه بسته شد که با رایزنی طرف ایرانی از دهم اسفند ماه بازگشایی شد و انتقال بار به صورت دو طرفه ادامه پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی از مبادله روزانه ۱۵۸ واگن کالا خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا این میزان به بیش از ۲۰۰ واگن برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته تعداد قطارهای خروجی از آذربایجان شرقی ۱۹۳ رام قطار بود، گفت: امسال ۲۹۹ رام قطار پیش بینی کرده بودیم که با توجه به کاهش درخواست و کنسل شدن بلیطها عملکرد به ۱۰ درصد رسید.

وی، اضافه کرد: ۶۱ رام قطار در ایام نوروز و تا ۱۵ فروردین فعال بود.

ارصلانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استرداد هزینه بلیط‌های کنسلی شده، اظهار کرد: هر چند این کار به ضرر شرکت‌ها بود، اما برای حفظ سلامتی اقدام به استرداد هزینه بلیط‌ها کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از افراد نیز کنسل کردن بلیطشان را به هفته آخر اسفند موکول کرده بودند، نقدینگی لازم برای استرداد هزینه بلیت تامین شده و در طی چند روز آینده انجام خواهد شد.

مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ضد عفونی و گندزدایی قطارهای مسافربری به صورت روزانه، کنترل بهداشتی، تب سنجی و استفاده از ماسک و دستکش توسط پرسنل ضدعفونی ایستگاه‌ها به صورت دو نوبت در روز از جمله این اقدامات هستند.

وی متذکر شد: تمامی این اقدامات در ایستگاه‌های مرند، عجب شیر، آذر شهر و مراغه نیز انجام شده و ادامه دارد و بارها نیز در مبدا و مقصد ضدعفونی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند که مرکز آن در تبریز است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط