به دنبال جذب 3 هزار نیروی جدید در حوزه پرستاری هستیم


حضرتی گفت: تاکنون 5 هزار نفر خارج از روال بروکراسی اداری استخدام شده‌ و به دنبال جذب 3 هزار نیروی پرستاری هستیم.

به دنبال جذب 3 هزار نیروی جدید در حوزه پرستاری هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، اظهار کرد: به دلیل نقش پرستاران در توسعه سلامت، کاهش هزینه‌های سرسام آور درمان و کنترل بیماری‌ها، سازمان جهانی بهداشت در نامه‌ای از روسای کشور‌ها درخواست کرد سال ۲۰۲۰ را سال پرستار و ماما نامگذاری کرده و روی پرستاران و ماما‌ها سرمایه گذاری کنند.
حضرتی ادامه داد: در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته یا در حال توسعه نقش پرستاران به خصوص نقش تخصصی آن‌ها مانند: پرستار خانواده، پرستار مدرسه، پرستار صنعت، پرستار توانبخشی، پرستار پژوهش و پرستار آموزشی برنامه‌ریزی کردند.
او در ادامه گفت: سازمان جهانی بهداشت امسال را سال پرستار و ماما اعلام کرد و شعار امروز که روز جهانی بهداشت است، حمایت از پرستار و ماما نامیده شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا از تمامی ظرفیت های پرستاری استفاده شده است، بیان کرد: در حال حاضر با مسئله جهانی شدن کووید-۱۹ روبرو هستیم و بیش از هر زمان دیگری نقش پرستاران برای مردم آشکار شده است.
حضرتی مطرح کرد: قدردانی رهبر معظم انقلاب و مردم از پرستاران موجب تحکیم روحیه پرستاران کشور برای مقابله با کرونا شده است.
او در ادامه گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی تمامی ویزیت های غیر اورژانس کنسل شد و به سوی مراکز ریفرال هدایت شده است. ۵ هزار نیروی پرستاری خارج از روال بروکراسی اداری جذب شد و تلاش ما این است که ۳ هزار نیروی دیگر هم بتوانیم جذب کنیم.
معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: تامین تجهیزات موضوع مهمی در سراسر جهان برای مقابله با کرونا است. هرگونه کمبود احتمالی به سرعت اعلام و پیگیری می شود.

حضرتی در پایان گفت: در حال حاضر در زمینه تجهیزات حفاظتی در شرایط خوبی هستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس