نمانیدگان با طرح سه فوریت اصلاح آیین نامه داخلی مجلس مخالفت کردند


نمانیدگان با طرح سه فوریت اصلاح آیین نامه داخلی مجلس مخالفت کردند

تهران - ایرنا- نمایندگان مجلس با طرح سه فوریت اصلاح دو ماده یک و 118 آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور برگزاری جلسات صحن و رأ‌ی‌گیری‌ها در قالب تلفیقی و فضای مجازی مخالفت کردند.

«محمدرضا تابش» در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در ارائه گزارش درباره طرح سه فوریتی اصلاح دو ماده از آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در ابتدا با ابراز تأسف از شیوع ویروس کرونا که عرصه‌های مختلف زندگی مردم در ایران و جهان را درنوردیده و بسیاری را به آن مبتلا کرده است با داغدیدگانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، همدردی و از دست اندرکاران حوزه سلامت و ستاد مقابله با کرونا وزارتخانه‌ها به ویژه پزشکان و پرستاران که در مقابله با این بیماری و کاهش آثار آن تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از رهبر معظم انقلاب برای صدور دستور راهگشا در جهت همراهی نهادهای تحت نظرشان از جمله سپاه، ارتش و نیروهای مسلح با دولت و ارائه مجوز برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی جهت تأمین هزینه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

تابش تصریح کرد: برای مقابله با کرونا اقدامات بسیاری از سوی وزارت خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور و صنایع و معادن انجام شده و طرح‌های موثری همچون ارائه فاصله‌گذاری اجتماعی یا فیزیکی اجرا شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ستاد مقابله با کرونا در پی سیر فزاینده انتشار ویروس کرونا از رئیس مجلس خواست تا جلسات صحن علنی به مدت ۱۵ روز تعطیل شود بعد از آن نیز ۱۵ روز دیگر تمدید شد که بخشی از این زمان با ایام تعطیلات عید نوروز همراه شد.

این نماینده مجلس، مجلس را خانه مردم و مرکز ثقل تصمیم‌گیری‌های مهم عنوان کرد و گفت: این نهاد به عنوان پیش‌مرگ باید در کنار مردم باشد بنابراین تعطیل‌بردار نیست، چه تمهیدی بیاندیشیم که در شرایط حساس هم به کار خود ادامه دهد و هم پروتکل‌های بهداشتی، فنی و تخصصی چه در این حادثه و چه در حوادث مشابه در مواقع اضطراری رعایت شود.

تابش خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس در این زمینه به این نتیجه رسیدند که تنها راه اصلاح آیین‌نامه در قالب دو ماده یک و ۱۱۸ بود که در اصلاح ماده یک مقرر می‌کند مجلس در مواقع اضطراری تشکیل جلسه بدهد اما این امر در قالب تلفیقی و یا استفاده از سامانه مجازی پیش‌بینی شد؛ بنابراین ما در این طرح سه فوریتی به این نکته اشاره کردیم که جلسات صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی بنا بر تصمیم هیأت رئیسه در فضای مجازی یا به صورت تلفیقی برگزار شده و مسئولیت انطباق این مهم نیز با هیأت رئیسه است که نباید با قانون اساسی و سایر قوانین مغایرت داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این طرح سه فوریتی ماده ۱۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز که به این مهم اشاره می‌کند که رأی‌گیری بر اساس طرق چهارگانه صورت گیرد، استفاده از سامانه مجازی برای رأی گیری نیز بدان اضافه شد.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس با طرح سه فوریت اصلاح دو ماده یک و ۱۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور برگزاری جلسات صحن و رأ‌ی‌گیری‌ها در قالب تلفیقی و فضای مجازی مخالفت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی