پارسایی: آمارهای غلط درباره مبتلایان به کرونا کشور را به مسیر غلط می‌برد


پارسایی: آمارهای غلط درباره مبتلایان به کرونا کشور را به مسیر غلط می‌برد

تهران- ایرنا- نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه اعلام آمارهای اشتباه، کشور را به مسیر غلط می‌برد، گفت: افراد دلسوز سعی کنند واقعیات را به جامعه بگویند و شفاف‌سازی کنند.

بهرام پارسایی روز سه‌شنبه در نخستین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۹، درباره نادیده گرفتن هشدارهای وضعیت اضطراری سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: در اول کار در مدیریت پروازها و ورودی‌های به کشور سهل‌انگاری شد و هیچ شخصی هم در این خصوص پاسخگو نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: مشکل اصلی در کشور ما این است که افراد در مقابل تصمیم‌گیری‌های خود پاسخگو نیستند و اینگونه تصمیمات کشور را با بحران مواجه می‌کند. اگر این روزها هم کسی پاسخگو نباشد حتما در قبال تاریخ پاسخگو خواهد بود.

پارسایی عنوان داشت: خواهش من این است که از سیاسی کردن و بهره‌برداری‌های سیاسی درخصوص این مساله پرهیز کنیم.

وی بیان کرد: دلسوزان نظام باید در برابر هشدارهایی که می‌دهیم بیشتر متوجه باشند. تناقضایت و گزارشات غلط موجب افزایش بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود. خواهشمند افراد دلسوز سعی کنند واقعیات را به جامعه بگویند و شفاف‌سازی کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: اما دوستان عزیز در طول چند هزار سال تاریخ، مردم برای کشور بوده‌ و جانفشانی برای حفظ کشور کرده‌اند. که این را در ۴۰ سال بعد از انقلاب در زمان جنگ همه شاهد بودیم. بعد از جنگ مراسمات مختلف، انتخابات، حضور و مشارکت فعال مردم و الان هم بار فشار تحریم روی مردم است و مسئولین مشکلی ندارند.

پارسایی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که همیشه مردم برای کشور بوده‌اند یکبار هم کشور با تمام امکانات و منابع با صندوق ذخیره ملی برای مردم باشد. نهادها و سازماهایی که همیشه از امتیازات و معافیت‌های خاصی برخوردار بوده‌اند مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی آستان قدس و اوقاف همه بیایند و ۲ ماه در خدمت مردم باشند و ۲ ماه تمام دارایی خود را بدهند.

وی یادآور شد: مسئولان اجرایی مدام از مشکلات اقتصادی و تحریم صحبت نکنند. باید هر ساز و کاری باید ۲ ماه کشور قرنطینه شود و باید در این خصوص از کشورهایی که قرنطینه کردند و موفق بودند درس بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه سازمان بهداشت جهانی از ما نظر می‌خواهد ما دچار سوءتفاهم نشویم. سازمان بهداشت جهانی از همه کشورهای مبتلا نظرخواهی می‌کند که نکات مثبت‌شان را به‌کار بگیرد و از نکات منفی آنها بگذرد.

پارسایی افزود: خواهش من این است که آمارهای غلط اعلام نکنیم. به اعتقاد من آمار ۲۰ هزار تخت بیمارستانی خالی، آماری واهی است.

وی تصریح کرد: من این را با عدله می‌گویم که شهر شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور قبل از بحث کرونا، مازاد بر ۳۰ درصد ظرفیتش پذیرش بیمار داشت. چگونه الان این میزان تخت خالی در اختیار دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس عنوان داشت: تخت بیمارستانی دارای شرایط است و هر تختی را نمی‌توان تخت بیمارستانی نامید. راحت نشان دادن مساله به جامعه، باعث می‌شود آن قشر از جامعه که مردد هستند مساله را جدی نگیرند و تاوان آن را نیز کل کشور بدهد.

پارسایی درخصوص بحث داروهایی که وجود دارد و تجربه کشورهای دیگر نیز اظهار داشت: الان در جامعه پزشکی تردیدها و اما و اگرهایی در بحث داروها و مافیاهایی که همچنان سودجویی می‌کنند وجود دارد.

وی اضافه کرد: داروهایی که در کشورهای دیگر نتیجه مثبت و خوب داده است را نباید چرخه را از صفر ساخت و و دوباره آن داروها را تست کنیم باید به خاطر ملت برویم و از آن تجربیات استفاده کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: وزیر کشور در صحبت‌های خود گفت که آمار ورودی بیمارستان‌های ما کاهش پیدا کرده، ولی این دال بر کاهش بیماری نیست. دلیل آن هم این است که در روزهای اول هر شخصی حتی سرما هم می‌خورد از ترس به بیمارستان مراجعه و خود را تست می‌کرد.

پارسایی افزود: الان مردم چون علایم را می‌دانند برخی‌ها خودشان را قرنطینه می‌کنند و برخی نیز از ترس مراجعه نمی‌کنند. این آمارهای غلط کشور را به مسیر غلط نبرد.

وی تصریح کرد: اما قشر جامعه پزشکی بدون تعارف بیشترین مبتلایان و تلفات را ما در کادر درمانی کشور داریم. این آماری است که خوشبختانه مستقیم در فضای مجازی پخش می‌شود و کسی هم نمی‌توان آن را انکار کند.

این نماینده مجلس گفت: این نکته، ۲ موضوع را نشان می‌دهد، شیوع بالای بیماری در کشور و یا عدم تهیه امکانات اولیه برای سد اولیه این دفاع.

پارسایی افزود: بار پشت این سد اگر افزایش پیدا کند می‌شکند و همه را مبتلا و درگیر می‌کند. کادر پزشکی یک توانی دارد فقط تمجید و تعریف از کادر پزشکی درمان این مساله نیست. چرا دولت نیرو و پرستار استخدام نمی‌کند که اینقدر فشار روی کادر درمان نباشد.

وی به اشاره به تولید خودرو در چین خاطرنشان کرد: در بحث تولید در کشور چین تولید خودرو ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده و باید در کشور ما نیز کاهش پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403