نسل جدیدی از هنرمندان انقلاب درحوزه هنری هرمزگان تربیت می شوند


نسل جدیدی از هنرمندان انقلاب درحوزه هنری هرمزگان تربیت می شوند

بندرعباس- ایرنا- استفاده از ظرفیت‌های هنر در تبیین و معرفی مصادیق هنر انقلاب به مخاطب و ترسیم هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های حوزه هنری هرمزگان در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

با مصادف شدن سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم«شهید سید مرتضی آوینی» و هفته هنر انقلاب اسلامی با شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان هرمزگان از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه ۹۹ در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

رییس حوزه هنری هرمزگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی اظهارداشت : هنر انقلاب، هنر را مدافع ارزش‌هایی می‌داند که در جریان انقلاب شکل گرفته و مطالبه‌گر این ارزش‌هاست و شهید آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم نیز با آثار ماندگار خود توانست آموزه‌های دینی و انقلابی را در جامعه نشر دهد و سهم اصلی خود را در ارائه هنر اصیل انقلاب به خوبی ایفا کند.

انوشیروان پیش‌دار روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی اظهارداشت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای یادآوری هنر متعهد و ارزشی و پاسداشت این شهید گرانقدر است.

وی ادامه داد: شهید سید مرتضی آوینی، عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در راستای رساندن ارزش ها و احکام انقلابی در قالب هنر نهاده و در این راه خدمات پرباری را در عرصه های گوناگون هنر و اندیشه اسلامی و انقلابی از خود به یادگار گذاشت.

رییس حوزه هنری هرمزگان بیان داشت: با بیان اینکه مقام معظم رهبری از حوزه هنری به عنوان پایگاه هنر انقلاب یاد کردند، افزود: هنری که دارای درون مایه و محتوای با ارزش، فاخر و جذاب باشد از تاثیرگذاری زیادی بر مردم و جامعه برخوردار است.

پیش‌دار ادامه داد: از هنر می‌توان در گسترش فرهنگ بومی، انقلابی و اسلامی بهره‌های فراوانی برد که در سال ۹۸ هنرمندان حوزه هنری استان هرمزگان توانستند با تولید آثار هنری و فرهنگی در عرصه‌های مختلف بدرخشند.

وی در ادامه برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه گرامیداشت شهید سید مرتضی آوینی در بستر فضای مجازی به معرفی آثار و تولیدات حوزه هنری، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری شامل داستان کوتاه و عکس، انتشار اشعار شاعران متعهد و انقلابی استان، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی عکس و پوستر و هم‌چنین برنامه‌های ویژه پاسداشت سردار شهید حاج قاسم اشاره کرد.

این مسوول، رونمایی از تولیدات حوزه موسیقی و فیلم، دیدار با خانواده شهدا از طریق فضای مجازی، برگزاری نمایشگاه و انتشار آثار خوشنویسی با موضوع هنر انقلابی و متعهد، دیدار با فعالان و مبارزان انقلاب اسلامی به صورت آنلاین، تجلیل از هنرمندان متعهد و ارزشی و معرفی هنرمند برتر انقلاب اسلامی در استان بخش دیگری از برنامه‌های تعیین شده در هفته هنر انقلاب در هرمزگان اعلام کرد.

پیش‌دار برگزاری برنامه‌های ویژه فرهنگی با موضوع مقابله با بیماری کرونا به تجلیل از جامعه پزشکی و مدافعان سلامت کشور، تولید و پخش نمایش‌های تک پرسناژ از طریق فضای مجازی، شامل خاطرات پزشکان و پرستاران، انتشار دست‌نوشته‌های هنرمندان با موضوع مدافعان سلامت اشاره کرد.

بیستم فروردین‌ به مناس بت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و سرآغاز هفته هنر انقلاب اسلامی به‌ شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...