مومنان با امام زمان(عج) عهد دارند/ سرمایه‌هامان را در راه ولی خدا به کار ببریم


مومنان با امام زمان(عج) عهد دارند/ سرمایه‌هامان را در راه ولی خدا به کار ببریم

یک استاد اخلاق با بیان‌اینکه ما عهدی نسبت به امام زمان(عج) بر گردن داریم، گفت: اگر سرمایه‌ها و استعدادهایمان را در مسیر امام زمان(عج) هزینه کنیم، برکت می‌یابد واگرنه در مسیر شیطان به کار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» در طرح نوروزی «ربیع‌الانام» در تشریح شاخص عهد با امام زمان(عج)، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در ارتباط با وجود مقدس امام عصر(عج) باید بدانیم عهدی است که مومنان با ولی اعظم الهی دارند.

این استاد اخلاق ادامه داد: در روایات متعددی ازجمله تصریح شیخ حرّ عاملی به بیش از هزار روایت و روایات متعددی که مرحوم علامه مجلسی در «بحارالانوار» جلد پنجم آورده، ما عهدی با امام زمان خود داریم همان عهدی که در دعای عهد صبح به صبح آن را تجدید می کنیم «اللّٰهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَةِ یَوْمِی هٰذَا وَمَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی عَهْداً وَعَقْداً وَبَیْعَةً لَهُ فِی عُنُقِی ...».

وی در تشریح کیفیت این عهد، بیان کرد: این عهد در زیارت سرداب مقدس در «مفاتیح الجنان» آمده است: «وَ هُوَ عَهْدِی إِلَیْکَ وَ مِیثَاقِی لَدَیْک فَأَبْذُلُ نَفْسِی وَ مَالِی وَ وُلْدِی وَ أَهْلِی وَ جَمِیعَ مَا خَوَّلَنِی رَبِّی بَیْنَ یَدَیْکَ» یعنی یا امیرالمومنین(ع)، یا امام صادق(ع) یا امام مهدی(عج) عهد من با شما این است که همه سرمایه ها و نعمت هایم اعم از جان، مال، خانواده، فرزندان، عقل، آبرو، قدرت بدنی، هوش، هنر و مهارت ها و .. را در مسیر شما قرار دهم.

حجت الاسلام عالی تاکید کرد: ما باید سرمایه های مان را جایی خرج کنیم، آبرو و ثروت مان را باید جایی هزینه کنیم، اگر این سرمایه ها برای ولی خدا خرج شود برکت می یابد، اما اگر در این مسیر به کار نرود در مسیر شیطان به کار می رود. برای مثال اگر چشم مان را در مسیر موردعلاقه امام زمان(عج) به کار نگریم و چیزهایی را ندیدم که ایشان راضی باشد، قطعا خرج شیطان می شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در زیارت عاشورا تعبیری درباره شهدای کربلا داریم با عنوان «حلت بفنائک»، ابراز کرد: این یعنی اصحاب امام حسین(ع) در فِنای حضرت سیدالشهدا(ع) حلول کردند. فِنا در قدیم به آستانه در و حیاط و جایی که بارانداز بود گفته می شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این تعبیر درواقع می گوییم شهدای کربلا همه امکان و توان خود را در آستانه امام حسین(ع) خرج کردند و اینچنین تبدیل شدند به کسانی که تا ابد سلام خدا و رسول خدا(ص) و ملائکه و مومنان به آنها می رسد. سلام خدا بر آنها که بر عهدشان با امام زمان(عج) استوار هستند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان