منابع بانکی باید با محوریت جهش تولید اختصاص یابد


منابع بانکی باید با محوریت جهش تولید اختصاص یابد

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: منابع بانکی در سال جاری باید با محوریت جهش تولید به خصوص برای واحدهای تولیدی که آسیب‌هایی به آن‌ها وارد شده است، اختصاص پیدا کند.

به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان افزود: در نشست ستاد تسهیل استان که با حضور فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، بسته پیشنهادی برای تدوین برنامه‌های عملیاتی اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف نظیر مالیات، تامین اجتماعی، بانک و وظایف دستگاه‌های اجرایی مطرح شد.
وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد پیشنهادات استانی تا پایان هفته آماده و هفته آینده ابلاغ شود و پیشنهاداتی که نیاز به اختیارات ملی دارد با امضای استاندار خراسان رضوی به مرکز منعکس شود تا تسهیلاتی برای آن‌ها فراهم گردد.
وی گفت: همچنین مقرر شد بسته حمایت از تولید تدوین شود و به موجب آن فعالیت کسب ‌و کارهای اقتصادی با رعایت پروتکل‌ها آغاز شود.
رسولیان با بیان اینکه کمیته‌های اقتصادی به صورت جدی و فعال از هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مسوولیت بخش تولید در حوزه کرونا را برعهده خواهد داشت.
وی ادامه داد: یک طرح مطالعاتی با محوریت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در حال پیگیری است که میزان خسارت‌های وارد شده به استان همراه با راهکارهای کاهش این خسارت در آن پیش‌بینی شده است.
وی گفت: کسب‌ و ‌کارهای حوزه تجارت الکترونیک در شرایط کنونی می‌توانند موثر باشند و باید تقویت شوند.
رسولیان افزود: شهرداری مشهد نیز در این نشست طرح خوبی را ارائه کرد، مبنی بر اینکه بعد از پایان شیوع ویروس منحوس کرونا با رعایت پروتکل‌های موجود مدتی برای افزایش و ماندگاری زائر در مشهد در نظر گرفته شود و بخش‌های مرتبط با گردشگری فعال گردد تا به رفع برخی خسارت‌ها کمک کند.
وی ادامه داد: فهرست مجموع پروژه‌هایی که در حوزه اقتصادی امسال مهم هستند و می‌توانند باعث تحقق جهش تولید شوند، در حال آماده شدن است که به منظور اتخاذ تصمیم‌ و تامین منابع و تسهیلات طی هفته جاری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است