سازمان آب و برق خوزستان بر آزادسازی بستر رودخانه کرخه تاکید کرد


سازمان آب و برق خوزستان بر آزادسازی بستر رودخانه کرخه تاکید کرد

اهواز - ایرنا - امور آب منطقه جنوب غرب خوزستان با صدور اطلاعیه از کشاورزانی که در شهرستان‌های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه، اراضی بستر رودخانه کرخه و شاخه‌های فرعی آن را به زیر کشت برده‌اند خواست اسناد خود دال بر مالکیت اراضی واقع در بستر این رودخانه را ارائه دهند.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، این اطلاعیه از سوی بهرام لوافیان‌نژاد مدیر امور آب منطقه جنوب غرب این استان و در راستای تکلیف قانونی مبنی بر آزادسازی اراضی بستر رودخانه کرخه، هوفل، سابله، نیسان و شاخه‌های فرعی آنها که توسط کشاورزان شهرستان‌های حمیدیه (پایین دست سد تنظیمی، انحرافی حمیدیه)، دشت آزادگان و هویزه زیر کشت می روند صادر شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: چنانچه کشاورزان مربوطه دارای اسناد مثبته دال بر مالکیت اراضی واقع در بستر رودخانه‌های مذکور هستند حداکثر تا آخر تیر ماه سال جاری برای تشکیل و تکمیل پرونده به منظور طرح موضوع در کمیسیون ماده ۳ به امور آب منطقه جنوب غرب واقع در ورودی شهر سوسنگرد مراجعه کنند در غیر این صورت امور آب اقدام مقتضی را به منظور آزادسازی اراضی بستر این رودخانه ها معمول داشته و هیچگونه اعتراضی را پس از اتمام مهلت تعیین شده نخواهد پذیرفت.

بر اساس این گزارش، در پی طغیان رودخانه‌های کرخه، کارون و دز ۲۱ شهرستان دچار سیلاب شدند. ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند. به گفته وزیر کشور ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان تحت تاثیر سیل بهار ۹۸ بودند.

لشکری معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان پیش از این گفته بود: ۲۴۵ روستای خوزستان در بستر سیلابی رودخانه‌ها قرار دارند، از این تعداد در سیلاب بهار ۹۸ تعداد ۱۲۰ روستای استان در بستر سیلابی رودخانه‌ها بودند که ۷۶ روستا دچار آبگرفتگی شده و وضعیت ۳۲ روستا بحرانی تر بود.

اما عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اعلام کرد: به جز روستای سفحه شادگان، روستای دیگری نیازمند جابه‌جایی تشخیص داده نشده و ایمن سازی و ترمیم سیل بندها برای حفاظت از این روستاها در دستورکار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد