800 هزار دفترک آموزش مقابله با کرونا در مشهد توزیع شد


800 هزار دفترک آموزش مقابله با کرونا در مشهد توزیع شد

مشهد- ایرنا- رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 800 هزار نسخه دفترک آموزشی با محتوای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در نقاط مختلف مشهد به‌ ویژه مناطق حاشیه‌ این کلانشهر توزیع شده‌ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد عصر دوشنبه به نقل از دکتر مجید جعفری‌نژاد گزارش داد: این دفترکهای یا بروشورهای آموزشی شامل ۷۵۰ هزار نسخه آموزش بهداشت فردی و محیطی و ۵۰ هزار نسخه برای آموزش نحوه استفاده از انواع مواد ضدعفونی‌ با همکاری نیروهای بسیج محلات و جامعه پزشکی، استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد و نیروهای مردمی در سطع عمومی توزیع شده‌اند.
وی همچنین به فعالیت مرکز شبانه‌روزی پاسخگویی به پرسشهای مردم پیرامون بیماری کرونا با شماره تلفن ۱۹۱ اشاره و بیان کرد: در مبادی جاده‌های ورودی، پایانه مسافربری، ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه مشهد نیز ایستگاههای تب‌سنجی و غربالگری ضمن انجام مراقبت‌ کنترلی، آموزشها و اطلاعات پیشگیرانه را به عموم مردم ارائه می‌کنند.
رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به همکاری بسیار خوب میان دانشگاه علوم پزشکی و آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: در این چارچوب با هدف آگاهی‌بخشی عمومی۲۰ هزار فایل‌ اطلاع‌رسانی در مکانهای مختلف مشهد در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است.
وی افزود: طی هماهنگی با استانداری خراسان رضوی نیز ظرفیت نهادهایی همچون شهرداری مشهد، ادارات‌کل راه و شهرسازی، مخابرات و دیگر مجموعه‌ها برای اطلاع‌رسانی هرچه بهتر و وسیعتر به عموم شهروندان در زمینه هشدارهای بهداشتی بکار گرفته شده است.
دکتر جعفری‌نژاد برگزاری نشست با مسوولان سازمان آرامستانها و همچنین روحانیون داوطلب در زمینه تغسیل و تدفین شرعی و اسلامی متوفیان ناشی از کرونا را از دیگر اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان و بیان کرد: با همکاری شهرداری مشهد ضدعفونی و گندزدایی در محلهای پررفت و آمد این شهر صورت می‌گیرد.
وی گفت: هم‌اینک تمام نهادهای دولتی، مجموعه‌های خصوصی و مردمی در جهت مبارزه با کرونا و پیشگیری از شیوع ویروس عامل این بیماری در جامعه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری بسیار خوبی دارند.
افزون بر پنج میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، تربت حیدریه، گناباد، تربت جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس