تونل بهشت‌آباد مجوز زیست محیطی ندارد


تونل بهشت‌آباد مجوز زیست محیطی ندارد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ‌گونه مجوز زیست‌محیطی برای اجرای طرح سد و تونل بهشت‌آباد صادر نشده است.

به گزارش ایسنا در چند روز اخیر اخباری مبنی بر آغاز به کار مجدد فعالیت کارگاه تونل بهشت‌آباد در فضای مجازی منتشر شد، این اخبار موجب ایجاد حساسیت در بین فعالان محیط‌زیستی و مردم شد که ایسنا این موضوع را از مسئولان مربوطه جویا شده است.

شهرام احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هیچ‌گونه مجوز زیست‌محیطی برای اجرای طرح سد و تونل بهشت‌آباد صادر نشده است، اظهار کرد: براساس قوانین هوای پاک و مصوبات شورای عالی حفاظت از محیط‌زیست کلیه پروژه‌های عمرانی، سدسازی و انتقال آب باید قبل از آغاز عملیات اجرایی مجوزات زیست‌محیطی را اخذ کنند.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: سد و تونل بهشت‌آباد تاکنون مجوزات زیست‌محیطی را اخذ نکرده است.

در ادامه احمدرضا سدهی سامانی در خصوص شروع مجدد فعالیت احداث سد و تونل بهشت‌آباد در چهارمحال و بختیاری برای انتقال آب، اظهار کرد: این مسئله از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان استان است و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری مباحث مربوط به اجرای این طرح را با حساسیت دنبال می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث تونل بهشت‌آباد بنا بر مصوبات قانونی، عدم اخذ مجوزات زیست محیطی و مشکلات اجتماعی متوقف شده بود و متولی اجرای این طرح در حال حاضر وزارت نیرو و سازمان منابع آب ایران است.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که مشکلات زیست محیطی طرح تونل بهشت‌آباد بر طرف نشده باشد، تصریح کرد: اجرای طرح نباید آغاز شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید