طالبان، آمریکا را به نقض توافق صلح افغانستان متهم کرد


طالبان، آمریکا را به نقض توافق صلح افغانستان متهم کرد

گروه طالبان در بیانیه ای، دولت آمریکا و همچنین دولت افغانستان را متهم به نقض مفاد توافق تاریخیِ صلح در افغانستان کرده و نسبت به عواقب این موضوع هشدار داده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، طالبان افغانستان در موضع گیری، آمریکا را متهم به نقض توافق تاریخی صلح در افغانستان کرد. این گروه هشدار داده که اقداماتِ بیشترِ آمریکا در این رابطه، به اعتمادِ ایجاد شده میان دو طرف آسیب جدی خواهد زد.

گروه طالبان در بیانیه ای گفته است: طالبان تاکنون به طور کامل به توافق صلح افغانستان پایبند بوده است. با این حال، آمریکا و شماری از متحدان و شرکا این کشور، چندین مرتبه این توافق را آشکارا نقض کرده اند. به طور مثال، نیروهای آمریکایی و دولت افغانستان بر خلافِ مفادِ توافق صلح، بر میزان حملات هوایی خود علیه مواضع طالبان شدت بخشیده اند. این در حالیست است که طالبان به نحو قابل توجهی از شدت حملات خود علیه اهداف آمریکایی و همچنین دولت افغانستان کاسته است.

گروه طالبان اعلام کرده است: آمریکا و متحدان این کشور بایستی بار دیگر، تعهدِ کامل خود به اجرای مفاد توافق صلح افغانستان را نشان دهند. در غیر اینصورت، گروه طالبان رویکرد جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟