کمبود ماسک در کرمانشاه بزودی رفع می‌شود


کمبود ماسک در کرمانشاه بزودی رفع می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نیاز بخش بهداشت و درمان به ماسک N95 در داخل استان تامین می‌شود، گفت: با فعالیت 2 کارخانه ماسک ساده تنفسی، به زودی ظرفیت تولید آنها به 100 هزار عدد در روز می رسد و بخش زیادی از نیاز استان را رفع می‌کند.

دکتر قباد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از همان آغاز تشخیص اولین مورد ویروس کرونا در کشور، برنامه ریزی و تلاش خود را برای تامین اقلام و وسایل پیشگیری و حفاظتی برای کادر درمان آغاز کرد.

او گفت: اولویت بعدی معاونت غذا و داروی کرمانشاه تامین وسایل بهداشتی و پیشگیری برای ادارات و نهادهای غیرقابل تعطیل استان بود که به واسطه تردد و ازدحام مراجعان مکان‌های مستعدی برای انتشار ویروس کرونا بودند.

به گفته محمدی، تلاش دیگر معاونت غذا و دارو تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و پیشگیری برای عموم مردم بود تا در صورت تردد در اماکن عمومی در مقابل ویروس ایمن باشند.

او با بیان اینکه تا پیش از شیوع کرونا ما هیچ کارخانه‌ای برای تولید اقلام حفاظتی در کرمانشاه نداشتیم، گفت: با این حال شرکت‌های دانش بنیان به سرعت به کمک استان آمدند به طوری که در همان روز سوم اسفند یک شرکت دانش بنیان متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان اولین تولیدات ماسک N۹۵ را به مراکز درمانی استان تحویل داد و این در حالی است که برخی کشورهای پیشرفته هنوز هم در تامین کافی این نوع ماسک با مشکل مواجه هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به راه اندازی دومین کارخانه ماسک N۹۵ توسط یک شرکت دانش‌بنیان دیگر در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این کارخانه تولیدات کافی و با کیفیتی را در اختیار بخش بهداشت و درمان استان قرار می‌دهد.

مشکل کمبود ماسک ساده بزودی حل می شود

محمدی در عین حال کمبود ماسک تنفسی ساده را مشکلی جهانی دانست و گفت: با حمایت مسوولان اقتصادی استان کرمانشاه، ما موفق شدیم اولین کارخانه تولید ماسک ساده را در آستانه سال جدید راه اندازی کنیم که اکنون روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید می کند.

به گفته او، برای حمایت از تولید این کارخانه معاونت غذا و دارو ۵۰ درصد از قیمت ماسک ها را پیش از تولید در اختیار این کارخانه گذاشت.

محمدی اظهار داشت: بیشتر این ماسک ها در داروخانه شبانه روزی استان توزیع می شود و اکنون مردم می توانند با مراجعه به این داروخانه ها نسبت به تهیه ماسک اقدام کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دومین کارخانه تولید ماسک تنفسی ساده هم به تازگی شروع به تولید کرده که امیدوارم ظرف یک هفته تولید خود را به ۵۰ هزار ماسک در روز برساند و در این صورت طی یک هفته نیاز استان تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

آنچنان که رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفته، در ۱۰ روز منتهی به ۱۷ فروردین بیش از ۵۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید و بین داروخانه‌ها توزیع شده است.

محسن دارابی به ایرنا گفت: با همت مدیران ارشد استان و پی گیری های این سازمان ظرفیت تولید ماسک از هزار و ۵۰۰ عدد به ۵۰ هزار عدد در روز رسیده است.

تاکنون در استان کرمانشاه ۳۱۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا که ۳۵ نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!