رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر خواستار کمک بیشتر صنایع این استان شد


رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر خواستار کمک بیشتر صنایع این استان شد

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در این شرایط خاص که با اپیدمی ویروس کرونا روبرو هستیم این دانشگاه نیازمند کمک بیشتری از سوی صنایع استان برای مقابله با این بیماری است.

دکتر سید کشمیری روز دوشنبه گفت: بیشتر نیازهای این دانشگاه در زمینه تامین ماسک، لباس حفاظتی، مواد ضد عفونی، دستگاه‌های ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) و رادیولوژی تشخیصی و دیگر است و دراین شرایط حساس حضور همه دستگاه‌ها از جمله صنایع درکنار دانشگاه ضروری است.

وی در باره کمک سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شرایط شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: هرچند این سازمان کمک‌های زیادی به شهرهای جنوبی استان در زمینه تحویل وسایل بهداشتی از جمله آب ژاول برای شست و شوی شهرها و بعضی اقلام محافظتی داشته‌است اما تاکنون به صورت مستقیم به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمک نکرده‌است.

کشمیری تاکید کرد: انتظار ما از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی این است که برای تامین اکسیژن سازهای بیمارستان‌ها، خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی، راه‌اندازی اتاق‌های فشار منفی برای نگهداری بیماران حاد تنفسی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمک کند.

وی اضافه کرد: شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در پاسخ به نامه‌ای که به آنها ارسال شد به حساب مشترک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اتاق بازرگانی در قالب پویش کمک به دانشگاه پنج میلیارد تومان کمک کرد و قرار شد این وجه برای خرید وسایل حفاظتی و زیرساخت‌های درمانی استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گیرد.

کشمیری گفت: همچنین قرار است شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در هفته جاری به حساب هدایای دانشگاه چهار میلیارد تومان دیگر واریز کند که با احتساب مبالغ قبلی میزان کمک این شورا به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به ۹ میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: افزون براین اتاق بازرگانی بوشهر در فاز نخست ۲۳ دستگاه دستگاه تنفس مصنوعی، گان‌های حفاظتی، ماسک ان ۹۵، ۲هزار لیتر مایع ضد عفونی تحویل این دانشگاه داده‌است.

وی اضافه کرد: تاجران و بازرگانان استان بوشهر تاکنون بیش از یک میلیارد تومان در زمینه تامین و خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیمارستان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همکاری کردند و افزون براین نیز ۳۰۰ میلیون تومان وجه نقد کمک شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین استانداری ایناستان نیز تاکنون یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نقد و ۲.۵میلیارد تومان اعتبار برای انجام تاسیسات برق اورژانس هسته‌ای کمک کرده و ۲.۵میلیارد تومان دیگر نیز در این پروژه متعهد به همکاری و کمک شده‌است.

کشمیری گفت: اداره اموال تملیکی استان بوشهر نیز تاکنون نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ هزار ماسک با پرداخت مبالغی خریداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز ۱۰ هزار ماسک ان ۹۵ به صورت رایگان کمک کرده‌است.

وی با تاکید براینکه نباید در این شرایط سخت دانشگاه علوم پزشکی را تنها گذاشت یادآور شد: از دستگاه‌های مختلف در شهرستان‌های استان کمک‌های پراکنده‌ای به مراکز بهداشت و درمان استان بوشهر شده‌است که جای قدردانی دارد.

کشمیری در باره مسمومیت بر اثر مصرف الکل در استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اطلاع رسانی ویژه‌ای که در مورد ضررهای الکل و بی تاثیری آن در درمان کرونا شده‌است آمار افرادی که در اثر مصرف و مسمومیت الکل در این استان جان باخته‌اند بسیار کم است.

وی تاکید کرد: الکل هیچ نقشی در درمان بیماری کرونا ندارد و مصرف آن بسیار خطرناک است و ممکن است الکل‌های موجود در بازار متانول‌هایی باشند که با وایتکس بی رنگ شده باشند.

کشمیری بیان کرد: شهروندان در زمان تهیه الکل باید خیلی دقت و این مایه را از داروخانه معتبر تهیه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: الکل صنعتی به هیچ وجه به درد ضد عفونی نمی‌خورد فقط الکل طبی آن هم از جای معتبر تهیه شود.

وی تاکید کرد: مصرف الکل خطر جانی دارد و ممکن است فرد را کور و کلیه او را از کار بیندازد و وارد کما کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در استان باید زنجیره انتقال قطع شود در این ارتباط ضمن رعایت بهداشت فردی باید از حضور در تجمع ها خودداری شود.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم اصول بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمع ها خودداری کنند حتی مراسم ترحیم را کاهش و به تشییع جنازه بسنده کنند.

کشمیری گفت: مردم رفت وآمدها را کم کنند، از تجمع خودداری، فاصله را رعایت و وارد هرمغازه، خانه، اداره و دفتری که می‌شوند میزبان باید با الکل و ماده ضد عفونی کننده دست افراد را ضد عفونی کند هرچند که مهمترین اصل در این بخش شست و شوی دست‌ها است.

وی تاکید کرد: بی توجهی ما باعث می‌شود ویروس وارد بدن شود بنابراین باید دست‌ها را مرتب شست، فاصله ها را رعایت کرد، بیماران بموقع به مراکز درمانی مراجعه و کسانی که در ارتباط با بیماران هستند از ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در اپیدمی نباید در مدت کوتاه تعداد زیادی بیمار اضافه شود چون اگر این اتفاق رخ دهد تعداد افرادی که به بیمارستان‌ها و تخت‌های ویژه نیاز پیدا می‌کنند افزایش می‌یابد و این امر بالاتراز توانمندی هر استان خواهد بود و باعث مرگ و میر افراد می‌شود.

کشمیری یادآور شد: آمار بیماری کرونا در استان بوشهر قابل قبول و شیب ملایمی دارد و افزایش آمار در بعضی از روزها به دلیل تجمع نمونه‌ها و یا بیماریابی فعالی است که انجام می‌شود و به تازگی افرادی که در کنار سایر مثبت‌ها قرار دارند نیز از آنها نمونه‌گیری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرکز اسرائیلی: تا آتش‌بس نشود، حملات یمن ادامه خواهد داشت