قانون الهی را رعایت کنید و با هم مهربان باشید بلای کرونا دفع می‌شود


 قانون الهی را رعایت کنید و با هم مهربان باشید بلای کرونا دفع می‌شود

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ترس کرونا بلایی بزرگ‌تر از خود این بیماری است، گفت: امروز که کرونا همه دنیا را گرفته اگر مردم با هم مهربانی کنند، قوانین الهی را رعایت کرده و دست به دعا بردارند این بلا دفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» به مناسبت ماه شعبان در حسینیه شیخ مرتضی زاهد در فضای مجازی به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ ما با بلایی به نام کرونا مواجه هستیم اما بلای بزرگتر از آن ترس از کرونا است.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر مردم همه با هم به درگاه الهی تضرع و دعا کنند بلا دفع، مدت آن کوتاه یا شدت آن کمتر می‌شود، بلای مقدر بسیار سخت به برکت دعا برطرف می شود.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه ما در تاریخ گذشته روزهای بسیار سخت هم داشتیم، عنوان کرد: در عصر رضاخان و محمدرضا همه شهر بلا بود عموم مردم تحت فشار شدید و علما در زندان بودند. در تاریخ گذشته ایران به برکت حضور و همت انگلیسی‌‌ها قحطی بزرگ به همراه وبا یک سوم مردم کشورمان را نابود کرد.

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: اگر اهل کتاب ایمان آورده و تقوا پیشه کنند ما گناهان گذشته آنها را جبران کرده و می پوشانیم و آنها را به جنات نعیم وارد می‌کنیم، اگر اهل کتاب به قوانین الهی در تورات و انجیلی منحرف نشده و قرآنی که نازل شده عمل کنند از آسمان و زمین نعمات الهی بر آنها نازل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر اکثریت اهل کتاب به قانون‌های الهی عمل می‌کردند بلاهایی نظیر سیل و زلزله و سایر بلاها نازل نمی‌شد، اوایل انقلاب بر شهری همچون سیستان و بلوچستان باران به اندازه بارید زیرا مردم طی چندسال به سوی خدا روی کرده بودند و به اولیاء الهی روی آورده بودند.

آیت‌الله جاودان ابراز کرد: اگر مردم با هم مهربان باشند از شرایط بحرانی برای سوءاستفاده از یکدیگر بهره‌برداری نکنند خداوند هم با آنها مهربان خواهد بود، امروز که کرونا همه دنیا را گرفته اگر مردم با هم مهربانی کنند، نوامیس یکدیگر را محترم بشمارند و دست به دعا بردارند این بلا دفع می‌شود.

این استاد حوزه با اشاره اعیاد شعبانیه و اینکه ما نتوانستیم جشن ولادت برپا کنیم، خاطرنشان کرد: از خدای متعال درخواست و دعا کنیم که از گناهان ما درگذرد و سرنوشت ما را به روزهای سلامت برگرداند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)