70میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری هرمزگان ذخیره شد


70میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری هرمزگان ذخیره شد

بندرعباس-ایرنا-بارندگی های فروردین ماه جاری موجب ذخیره سازی 70میلیون مترمکعب آب درسازه‌های آبخیزداری استان هرمزگان شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان روز دوشنبه گفت: جمع شدن این میزان آبگیری در سازه‌های شهرستان های رودان، سیریک و بشاگرد بر اثر بارش‌ها، معادل صد در صد سدهای هرمزگان را فرا گرفته است.

امید ذاکری با اشاره به نقش مهم سازه ها درکنترل سیل و کاهش خسارات سیلاب اظهار داشت: افزون‌بر ۸ هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان احداث شده که یکی از راهکارهای مناسب برای کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و مدیریت روان‌آب‌ها است.

وی افزود: سال ۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزون بر ۷۰۰ سازه آبخیزداری با مشارکت های مردمی در اتان ساخته شد که نقش مهمی در حفظ آب و خاک داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته سدهای کوچک مشارکتی در غرب استان و شهرستان های حاجی آباد، بندرعباس و بشاگرد ساخته شد خاطرنشان کرد: تا پایان تیرماه امسال با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و همکاری اهالی منطقه، سازه های آبخیزداری بیشتری در استان احداث می شود.

یشترین و کمترین بارش های فروردین ماه ۹۹ در ایستگاه هواشناسی مربوط به شهرهای سردشت بشاگرد، سیریک، رودان، بستک، میناب، قشم، ابوموسی، جاسک، سیریک، کیش، لاوان، بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، پارسیان و بندرخمیر بوده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، در بارش های اخیر شهرستان حاجی آباد با ۳۶.۶ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده و در این مدت در بستک ۱۱.۳ میلی متر، رودان ۸.۵ میلی متر، پارسیان ۶.۵ میلی متر، خمیر ۶.۵ میلی متر، بندرعباس ۵.۲ میلی متر، قشم ۳.۹ میلی متر و میناب ۲.۸ میلی متر باران باریده است.

از مساحت هفت میلیون و۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)