باران و برف در راه گیلان


باران و برف در راه گیلان

رشت- ایرنا- مدیرکل هواشناسی گیلان از بارندگی ، وزش باد شدید و یا خیلی شدید ، بارش برف در ارتفاعات و کاهش 6 تا 12 درجه سانتی گرادی در استان طی دو روز آینده خبر داد.

محمد دادرس غروب یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به تدریج از فردا دوشنبه با نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارشی به منطقه شاهد روند افزایش ابر ، کاهش دما ، به تناوب بارندگی و وزش باد بعضی نقاط شدید ، خیلی شدید و در ارتفاعات بارش برف تا چهارشنبه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس؛ برای روز دوشنبه علاوه بر بارندگی و وزش باد، احتمال رعد و برق در مناطق مستعد تگرگ و بارش برف در ارتفاعات نیز انتظار می رود و روز سه شنبه آسمان ابری و مه آلود و شرایط تقریبا مشابهی با روز دوشنبه در استان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط تا اواخر وقت چهارشنبه جاری ادامه دارد، هشدار داد، آبگرفتگی معابر ، بالا آمدن آب رودخانه ها ، مه آلود بودن هوا ، کاهش شدید دید افقی ، لغزندگی جاده ها از جمله پیامدهای این سامانه بارشی است.

دادرس به بیشترین و کمترین دمای استان طی شبانه روز گذشته نیز اشاره و بیان کرد: لوشان با ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر بیشترین و جیرنده و دیلمان با سه درجه سانتی گراد بالای صفر کمترین دمای استان را طی۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: رشت نیز در ۲۴ ساعت گذشته در بیشترین دما به ۱۹ درجه سانتی گراد و در کمترین دما به ۱۱ّّدرجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان ؛ همچنین بیشترین میزان بارندگی در استان طی شبانه روز گذشته در شهرستان رودسر ۱۸.۳ میلیمتر و در منجیل با ۲.۵ میلیمتر کمترین بارندگی استان ثبت شده است.

دادرس از شهروندان خواست طی فعالیت این سامانه جوی از ترددهای غیر ضروری به ویژه در مناطق کوهستانی استان و از استقرار در حاشیه رودخانه ها نیز بپرهیزند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی