سازمان ملل: بنگلادش خدمات اینترنتی در اردوگاه های مسلمانان روهینگیا را فعال کند


 سازمان ملل: بنگلادش خدمات  اینترنتی در اردوگاه های مسلمانان روهینگیا را  فعال کند

سازمان ملل متحد از بنگلادش خواست تا خدمات اینترنتی را دوباره در اردوگاه های مسلمانان روهینگیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به راه بیندازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشروق، سازمان ملل متحد و سازمان های حقوقی از مقامات بنگلادش خواستند تا خدمات اینترنتی را در اردوگاه های پناهندگان مسلمانان روهینگیا برای کمک به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دوباره فعال کنند.

مقامات بنگلادش، محدودیت هایی را برای شبکه های تلفن همراه در این اردوگاه ها که صدها هزار نفر مسلمان روهینگیایی در آنها زندگی می کنند، اعمال کردند.

سازمان ملل اعلام کرد: این سازمان تلاش می کند تا به بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی کند.

سازمان ملل متحد، خشونت علیه مسلمان روهینگیا را «نسل کشی» و «پاکسازی نژادی» توصیف کرده است.

پیش از این، بانک بین المللی توسعه و ترمیم در بیانیه ای اعلام کرده بود که به بنگلادش برای حمایت از صدها هزار پناهنده مسلمان روهینگیایی که در اردوگاه های این کشور زندگی می کنند، 350 میلیون دلار اعطا می کند.

در این بیانیه آمده است: از این مبلغ برای فراهم کردن خدمات بهداشتی و درمانی، حفاظت اجتماعی و زیرساخت ها در اردوگاه های پناهندگان روهینگیایی که از میانمار فرار کرده اند، استفاده خواهد شد.

گفتنی است، بیشتر اقلیت مسلمان روهینگیا در اراکان زندگی می کنند. اراکان یکی از فقیرترین مناطق در میانمار به شمار می آید. درگیری های شدید بین مسلمانان و بودایی ها از سال 2012 میلادی آغاز شد و بیش از 200 نفر که بیشتر مسلمان بودند، کشته شدند. اقدامات خشونت طلبانه دولت میانمار باعث شد که نزدیک به 200 هزار مسلمان از ایالت اراکان به بنگلادش کوچ کنند.

مسلمانان در میانمار از کشتار و تبعید و محرومیت از حقوق سیاسی و آزادی های دینی و مصادره اوقاف اسلامی و محرومیت اقتصادی رنج می برند. مقامات میانمار از 9 اکتبر 2016 میلادی ممنوعیت ورود و خروج را در اراکان اعمال کردند. این اقدام پس از حمله اعضای سازمان «اکامول» به پاسگاه مرزی این ایالت انجام شد و مقامات امنیتی تدابیر شدیدی را اتخاذ کردند.

از 25 آگوست 2017 میلادی، ارتش میانمار مرتکب جنایت های وحشیانه ضد اقلیت مسلمان روهینگیا شد که در نتیجه آن هزاران نفر کشته شدند و صدها هزار نفر نیز به بنگلادش گریختند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها