ضبط چرخ دستی جمع آوری ضایعات جهت جلوگیری از شیوع کرونا در زاهدان


ضبط چرخ دستی جمع آوری ضایعات جهت جلوگیری از شیوع کرونا در زاهدان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: طرح جمع‌آوری چرخ دستی و موتورهای سه چرخ جمع آوری ضایعات از 17 فروردین ماه جهت جلوگیری از شیوع کرونا بصورت منطقه‌ای شروع شده که در سطح منطقه پنج، 5 گاری به همراه 500 کیلو ضایعات ضبط شده است.

حسین زهی زمانی در گفت وگو با ایسنا افزود: حضور چرخ دستی و موتورهای سه چرخ در سطح شهر با هدف جمع‌آوری پسماندهای خشک از سطل‌های زباله توسط زباله گردها مشکلات عدیده‌ای را در زمینه شیوع و انتشار انواع آلودگی‌ و بیماری‌ها بوجود خواهد آورد.

وی اظهار داشت: در پی شیوع بیماری کرونا خطرات بسیاری سلامت شهروندان را تهدید می کند که به همین سبب سازمان پسماند از اسفندماه سال گذشته با جدیت تمام بصورت گشت‌های ستاد ضایعات در دو نوبت صبح و عصر نسبت به جمع‌آوری چرخ دستی، موتورهای سه چرخ و متفرق نمودن زباله‌گردها مبادرت نموده‌ است.

وی گفت: فروش ضایعات خشک و انتقال آن به کارگاه‌های غیرمجاز و بازیافت غیر اصولی آن‌ها توسط این افراد سبب به خطر افتادن امنیت سلامت شهروندان خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: تاکنون بالغ بر ۲۴ چرخ دستیضبط، بیش از ۵۰ کارگاه ضایعاتی شناسایی و ۲۰ مرکز خرید ضایعات پلمب شده است.

حسین زهی در پایان بیان داشت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط همچون قوه قضائیه، نیروی انتظامی در کنار این سازمان بتوان نسبت به حل این معضل اجتماعی فائق آییم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان