ورود سامانه بارش‌های بهاری به لرستان


ورود سامانه بارش‌های بهاری به لرستان

خرم‌آباد - ایرنا -- مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سامانه جدید بارش‌های بهاری اواسط هفته جاری وارد استان می‌شود و تا هفته آینده در منطقه فعال است.

بهروز مرادپور شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر افزود:‌ این سامانه بامداد سه شنبه ۱۹ فروردین لرستان را در بر می گیرد و با رگبار باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش دما تا شنبه ۲۳ ماه جاری تداوم دارد.

وی اظهار داشت:‌ با ورود این موج بارشی در برخی نقاط آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب های سطحی، اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی سطح جاده ها، مه آلود شدن هوا به همراه کاهش میدان دید افقی احتمال رگبار تگرگ و صاعقه و غبار پیش بینی می شود.

وی توصیه کرد: بنابراین شهروندان باید از تردد غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی اجتناب کرده و در صورت مسافرت، تجهیزات زمستانی برای خودرو را به همراه داشته و با عدم صعود به ارتفاعات از رودخانه ها و مسیل ها دوری کنند.

مرادپور گفت: بارش ها طی روز سه شنبه تا ظهر چهارشنبه بصورت رگباری و پراکنده خواهند بود اما از چهارشنبه شب و طی روزهای پنجشنبه و جمعه با تغذیه رطوبتی مناسب بر مقدار بارش ها در منطقه افزوده خواهد شد.

وی در خصوص پیش بینی متوسط بارش این سامانه گفت: روزهای آینده اطلاعات دقیقی از پیش بینی بارندگی ها جمع اوری و ارایه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !