فعالیت ادارات ایلام با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند آغاز می‌شود


فعالیت ادارات ایلام با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند آغاز می‌شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان از 23 فروردین ماه با دو سوم ظرفیت و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند شروع خواهد شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس رییس جمهوری با استانداران سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی از هفت صبح تا ۲ بعد ظهر است، اما باید پروتکل بهداشتی و همه توصیه‌های پزشکی و اصول بهداشتی رعایت شود.

وی در خصوص فعالیت اصناف و بازار نیز یادآور شد: فعالیت‌های بازار به سه دسته کم‌ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم شده‌اند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصادیق فعالیت‌های کم‌ریسک از شنبه هفته ‌آینده شروع می‌شود.

استاندار ایلام گفت: حمل و نقل عمومی و حمل بار نیز آزاد است اما حمل و نقل بین استانی و تردد مسافران بدون هیچ ملاحظه‌ای ممنوع است و مسافران غیرساکن به استان‌های خود بازگردانده می‌شوند.

سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: تردد بین شهرستانی نیز تا روز جمعه ۲۲ فروردین ماه همچنان بجز خودروهای دارای مجوز ممنوع است.

وی یادآور شد: مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین‌ماه تعطیل است و از طریق فضای مجازی و تلویزیون آموزش‌ها پیگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص تعطیلی مراکز مذهبی، زیارتگاه‌ها و اماکن مقدسه نیز گفت: کماکان این مراکز تا پایان فروردین ماه تعطیل است و ستاد نماز جمعه اعلام می‌کند که تا چه زمان تعطیل باشد.

استاندار ایلام بر رعایت بهداشت توسط مردم و ماندن در خانه تاکید کرد و افزود: اگر مردم کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند و یک نفر لوازم ضروری در بازار تامین کند.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص حضور افراد مبتلا به کرونا در جامعه نیز اظهار داشت: این افراد باید قرنطینه شوند و در جامعه حضور پیدا نکنند زیرا حضور آنها در جامعه ممنوع است و نوعی جرم و قتل عمد مرتکب می‌شوند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی موظف است جواب مثبت افراد مبتلا به کرونا را به خود شخص، اداره، خانواده و صنف مربوطه اطلاع دهد تا کنترل‌های لازم به عمل بیاید.

وی به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ماه اشاره کرد و گفت: کارمندان و ارباب رجوع هر روز تست و غربالگری می‌شوند.

استاندار ایلام گفت: باید افراد فعال در بازار همه موارد بهداشتی را رعایت کنند و محل کسب و کار خود را روزانه ضدعفونی کنند و مشتریان نیز موارد بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا به صورت هوشمند از ابتلا به کرونا پیشگیری شود.

‌سلیمانی‌دشتکی در خصوص بحث روانی ابتلا به کرونا افزود: اگر کسی به کرونا مبتلا شد نباید ترس داشته باشد، زیرا بیش از ۹۰ درصد بیماران کرونایی خوب می‌شوند و افرادی که نیاز به دارو دارند، حداکثر سه الی چهار درصد با درمان و دارو خوب می‌شوند و موارد فوتی کم است به همین خاطر افراد مبتلا از کرونا نترسند.

وی توصیه کرد: افراد مبتلا باید نترسندزیرا با پیگیری درمان ظرف ۲ هفته خوب می‌شوند اما لازم است خود را از بقیه جدا کنند.

استاندار ایلام گفت: همچنان حضور در طبیعت، چادر زدن، حضور در پارک‌ها، گردهمایی و تجمعات ممنوع است و ضابطان قضایی با موارد متخلف برخورد می‌کنند.

وی همچنین با قدردانی از مردم استان اظهار داشت: در سیروان وضعیت سفید بود اما به دلیل تجمعات مرگ و میر ناشی از کرونا نیز داریم که این ظلم در حق مردم است و مردم باید از تجمعات پیشگیری کنند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا