200 کودک فلسطینی هنوز در زندان های رژیم صهیونیستی هستند


200 کودک فلسطینی  هنوز در زندان های رژیم صهیونیستی هستند

رئیس باشگاه اسیر فلسطینی به مناسبت «روز کودک فلسطینی» اعلام کرد: 200 کودک فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند و زندگی آنها در این زندان ها به دلیل شکنجه های جسمی و روحی و فقدان بهداشت تهدید می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی21، کودکان فلسطینی به دلیل ظلم و ستم اشغالگران صهیونیستی همچنان در شرایط سختی به سرمی برند، کودکانی که رویای فردای بهتری را درسرمی پرورانند.

«یاسرعرفات» رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین در پنجم آوریل سال 1995 میلادی، این روز را «روز کودک فلسطینی» نامید. فلسطینی ها هرساله مراسمی را به همین منظور برگزار می کنند، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا فعالیت های روز کودک فلسطینی به حالت تعلیق درآمد.

«قدورة فارس» رئیس باشگاه اسیر فلسطینی امروز (یکشنبه 17 فروردین 1399)، اعلام کرد: تعداد کودکان فلسطینی در زندان های اشغالگران به 200 نفر رسیده است که این کودکان در سه زندان «مجدو»، «دامون» و «هشارون» اسیر هستند.

فارس افزود: وضعیت کودکان اسیر فلسطینی همانند سایر اسیران است. با وجود انتقاد بسیاری از سازمان های بین المللی، رژیم صهیونیستی سیاست های سرکوبگرانه خود را برای هدف قراردادن نسل آینده فلسطین ادامه می دهد.

در همین راستا، «علا عوض» رئیس آمارگیری فلسطین امروز اعلام کرد: نیمی از جامعه فلسطین را کودکان و نوجوانان زیر 18 سال تشکیل می دهند. انتظار می رود که تعداد آنها تا نیمه سال 2020 میلادی در فلسطین به دو میلیون و 27 هزار نفر برسد.

عوض ادامه داد: یک میلیون و 16 هزار نفر از این تعداد را پسران و یک میلیون و 11 هزار نفر را دختران تشکیل داده اند که 42 درصد از آنها ساکن کرانه باختری و 48 درصد از آنها ساکن نوار غزه هستند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا