پژوهش جدید «آموزش و حفظ قرآن کریم از طریق تلفن همراه برای نابینایان» منتشر شد


پژوهش جدید «آموزش و حفظ قرآن کریم از طریق تلفن همراه برای نابینایان» منتشر شد

پژوهش جدید «آموزش و حفظ قرآن کریم از طریق تلفن همراه برای نابینایان» به همت مرکز «تفسیر برای مطالعات قرآنی» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری qafqn، مرکز «تفسیر برای مطالعات قرآنی» پژوهش جدیدی با عنوان «آموزش و حفظ قرآن کریم از طریق تلفن همراه برای نابینایان» نوشته «محمد الغزالی حمزة» پژوهشگر سودانی را منتشر کرد.

این پژوهش به چگونگی استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه، استفاده از آنها در آموزش و حفظ قرآن کریم برای افراد نابینا می پردازد. در این پژوهش آمده است که نابینایان یا کم بینایان می توانند با بهره گیری از مهارت شنیداری، توضیح این اپلیکیشن ها را گوش دهند و از آن استفاده کنند.

محمد الغزالی حمزة در بخش نخست این پژوهش به معرفی فناوری تلفن همراه، معلولیت در بینایی، روند حفظ قرآن کریم براساس روایت های متواتر پرداخته است، در بخش دیگر این پژوهش، مسئله ورود به اپلیکیشن آموزش و حفظ قرآن کریم و معرفی اصطلاحات آن را مطرح کرده است.

این پژوهش در بخش دیگری به این پرسش پاسخ داده است که چرا افراد نابینا یا کم بینا باید این اپلیکیشن را انتخاب کنند. در این پژوهش همچنین به نکات مثبت و منفی استفاده از این اپلیکیشن پرداخت شده است؛ در بخش نتیجه گیری و پایانی پیشنهادهای عملی نیز برای پذیرفتن آن ارایه شده است.

الغزالی معتقد است که حفظ قرآن کریم اهمیت دارد و توجه به آموزش آن همیشگی است. به همین دلیل باید فرصت حفظ را برای همه قشرهای مختلف جامعه به ویژه معلولان فراهم کرد. استفاده از فناوری باعث می شود که افراد نابینا انگیزه لازم را برای فراگیری قرآن کریم پیدا کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش