بیمارستان گلپایگان نیازمند دستگاه تنفس مصنوعی است


بیمارستان گلپایگان نیازمند دستگاه تنفس مصنوعی است

رئیس شبکه بهداشت شهرستان گلپایگان گفت: بسیاری از افرادی که در بیمارستان بستری شدند میزبان مهمان هایی از اطراف گلپایگان بودند در حالی که بارها خواهش کردیم امسال مسافر وارد شهرستان نشود.

ناصر رستمی عصر امروز (یکشنبه-۱۷ فروردین) در نشست خبری، اظهار کرد: در حال گذراندن دوران سختی هستیم، محدودیت های موجود مردم را خسته کرده، ضمن اینکه مشاغل و خانواده ها دچار مشکلات اقتصادی شده اند، امیدوارم از طرف دولت بسته های حمایتی به مردم تعلق گیرد و صاحبان املاک با مستاجران خود همراهی لازم را داشه باشند تا شاهد فضای همدلی باشیم و بتوانیم از سختی ها بکاهیم.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد شهروندان گلپایگانی فرم خود اظهاری سامانه سلامت را پر کرده اند و از بقیه شهروندان می خواهیم که این کار را انجام دهند. همچنین تقریبا ۱۰۰ درصد جمعیت شهرستان گلپایگان در زمینه ویروس کرونا غربالگری شده اند و برای این غربالگری گروه های پر خطر در اولویت بودند.

به گزارش ایسنا، رئیس شبکه بهداشت شهرستان گلپایگان گفت: متاسفانه بسیاری از افرادی که در رابطه با کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان بستری شدند مبتلا به بیماری های دیابت، فشار خون و... بودند. بر اساس آمار موجود، در شهرستان حدود ۱۰ هزار نفر دارای بیماری زمینه ای و جز گروه پر خطر هستند، بنابراین همه ما موظف هستیم که از این افراد مراقبت کنیم و حداقل ترین کار این است که فاصله حداقلی را با این افراد حفظ کنیم.

رستمی افزود: از دادستان، نیروهای مقاومت بسیج، نیروی انتظامی و... که در مدت اخیر در راستای محدودیت و ممنوعیت سفر تلاش کردند تشکر می کنم. از شهروندان می خواهیم که فاصله خود را با افراد دیگر و بهداشت فردی رعایت و از ترددهای غیر ضروری دوری کنند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان گلپایگان، تصریح کرد: بنابر تصمیم ستاد کرونا در سطح کشور مقرر شد در راستای اعلام آمار دقیق تر، تعداد افراد فوت شده در اثر این ویروس از طریق استان و کشور اعلام شود. روند کرونا در گلپایگان کاهش نداشته است، اما امیدواریم با همکاری مردم، در شهرستان زودتر کنترل شود.

رستمی خاطرنشان کرد: به دنبال تهیه و خرید یک دستگاه ونتیلاتور ثابت (دستگاه تنفس مصنوعی) و یک مانیتور هستیم. انجمن خیریه بهداشت و درمان شهرستان بر اساس رسالت خود در جهت ارتقای سلامت شهرستان گام بر می دارد.

وی با بیان اینکه تمام بخش های بیمارستانی فعال است، اضافه کرد: روز گذشته که نخستین روز کاری شرکت های شهرک صنعتی بود چهار گروه از پرسنل بهداشت حرفه ای، تمام افرادی را که می خواستند وارد محیط کار شوند غربالگری کردند و آنهایی که دارای علائم بودند از کار منع شدند. هفته پیش رو هفته مهمی است چرا که متوجه خواهیم شد چه تعداد به آمار فعلی اضافه می شود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان گلپایگان گفت: بسیاری از افرادی که در بیمارستان بستری شدند میزبان مهمان هایی از اطراف گلپایگان بودند در حالی که بارها خواهش کردیم امسال مسافر وارد شهرستان نشود. تصور می کنیم اگر این هفته شرایط خوب باشد و همکاری شهروندان ادامه یابد می توانیم امیدوار باشیم به سطح ثابتی از بیماری برسیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403