هدف گذاری32 برنامه گردشگری برای تحقق جهش تولید سال 99


هدف گذاری32 برنامه گردشگری برای تحقق جهش تولید سال 99

استاندار اردبیل از هدف گذاری32 برنامه عملیاتی گردشگری برای تحقق جهش تولیددر سال 99 خبر داد.

اکبر بهنامجو ۱۷ فروردین در جلسه بررسی برنامه های جهش تولید در بخش گردشگری استان اظهار کرد: این برنامهها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هدف گذاری شده تا ۱۴۰۰ عملیاتی میشوند.

وی به اجرای ۲۰ پروژه جاذب گردشگر در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز این پروژهها توسط اداره کل منابع طبیعی مشخص شده و بخش خصوصی با در نظر گرفتن اولویت میراث فرهنگی که جاذب گردشگر است در این محلها سرمایه گذاری میکنند و از سوی دولت حمایت میشوند.
استاندار اردبیل گفت: شعار جهش تولید وقتی به معنای واقعی تحقق پیدا میکند که سرمایه گذاران به عنوان بخش اصلی این شعار وارد عرصه شوند.
بهنامجو افزود: سرمایه گذاران با فدارکاری در تحقق شعار سال میتوانند گام اساسی را بردارند و این افراد در توسعه صنعت، گردشگری و کشاورزی نقش اساسی را ایفا میکنند و مدیریت صنعت و کارخانهها را این سرمایه گذاران برعهده دارند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران در اخذ مجوز نباید با مشکل اداری برخورد کنند، گفت: روال اداری و کاهش بروکراسی اخذ مجوز که در سالهای گذشته بخش مهم آن اصلاح شده است در سال جاری نیز برای کاهش بروکراسی اداری تلاش میشود.
استاندار اردبیل افزود: اعلام سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، به همه دستگاههای اجرایی برای ارایه سریع برنامههای خود برای تحقق این شعار ابلاغ کردیم تا برنامه های تدوین شده در کمیتههای مربوطه بررسی و در نهایت در جلسات اقتصاد مقاومتی مصوب شود.
بهنامجو تصریح کرد: ارزش افزوده، سرمایه گذاری، صادرات و بخش اشتغال ۴ شاخصه مهمی هستند که باید برای تحقق شعار جهش تولید در ابتدای کار هدف گذاری اساسی شوند.
وی با بیان اینکه ویروس کرونا تاثیر بسیاری در بخشهای مختلف تولید، صنعت ، گردشگری و کشاورزی گذاشته است افزود: در سال های گذشته ما گردشگر را دعوت میکردیم که از جاذبهها و امکانات استان ما استفاده کند امسال فراخوان زدیم که نباید کسی به عنوان مسافر و گردشگر وارد استان شود.
بهنامجو احداث هتلهای پنج ستاره را ازاهداف جهش تولید در حوزه گردشگری بر شمرد و تصریح کرد:در شهرستانها و مرکز استان هتلهای پنج ستاره با سرمایه گذاری بخش خصوصی در آینده نزدیک آغاز میشود و همچنین ادامه اجرای پروژههای زمستانی نیز در دستور کار قرار دارد.
وی حفظ وضعیت موجود در توسعه تولید را متذکر شد و افزود: خوشبختانه تولید در کارخانهها انجام می شود اما در عرضه محصولات به جهت شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شدهاند و باید این بخش حمایت شوند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل زیرساختهای خوبی دارد گفت:در بخش های مهم صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات کارهای خوبی انجام شده و بعد از ریشه کن شدن ویروس کرونا برای استان درآمد قابل توجهی داشته باشد.
استاندار اردبیل سال۹۹ را سال پایانی پایاب سدخدا آفرین دانست و افزود: با واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین بیش از ۷۰۰هزار تن به محصولات کشاورزی استان افزوده شده و اشتغال قابل توجه در منطقه ایجاد میشود.
وی با اشاره به اینکه برای صنعت در سال۹۹ استان اردبیل صاحب برند در کشور می شود، اظهار کرد: با تولید کامیون در کارخانه حدید مبتکران مشکین شهر و تحویل آن به بازار این استان صاحب برند تولید کامیون در سطح ملی میشود.
وی ادامه داد: با توجه به وقفه بوجود آمده در کارهای عمرانی و صنعتی و گردشکری به جهت ویروس کرونا پیش بینی میشود اقدامات گردشگری در پایان سال و برای نوروز ۱۴۰۰به نتیجه برسد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)