ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال کرونا


ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال کرونا

رییس کمیته بهداشت محیط ستاد مقابله با کرونا آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال کرونا، خواستار همکاری همه جانبه مردم و تمامی دستگاه‌های مسئول برای تحقق این هدف شد.

جواد رحمتی در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با اشاره بر اهمیت افزایش فعالیت‌های اقناعی برای افزایش رعایت مسائل بهداشتی و در خانه ماندن از سوی مردم، گفت: متاسفانه برخی از مردم پس از روز ۱۳ بدر به روال عادی زندگی خود بازگشته و پروتکل‌های بهداشتی را نادیده گرفتند.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم استان در روز ۱۳ بدر و پرهیز از حضور در پارک‌ها و تفرجگاه‌های پرازدحام، بیان کرد: بی‌توجهی به رعایت مسائل بهداشتی، روند کنترل بیماری و قطع زنجیره این ویروس را با مشکل مواجه خواهد کرد، امیدواریم در روزهای آتی شاهد همکاری و همراهی هرچه بیشتر مردم استان برای ریشه کن کردن این بیماری باشیم.

وی با قدردانی از اتحاد به وجود آمده در بخش‌های مختلف کشور برای مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه علی رغم برخی کمبودها و انتقادات، اقدامات بسیار خوبی برای مقابله با این بیماری انجام شده که باید در کنار آن به موضوعاتی همچون استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی برای پاسخگویی به ارباب رجوع و برگزاری جلسات کاری، بیشتر بهره جست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست که با استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی خود، پاسخگویی فیزیکی به اقشار مختلف مردم را به کمترین میزان ممکن برسانند.

وی از تلاش شبانه روزی بسیجیان در همکاری با نهادهای مختلف برای ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی و همچنین خدمت رسانی در بخش‌های دیگر نیز قدردانی کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد شهرداران استان در ارتباط با مقابله با بیماری کرونا، افزود: خوشبختانه نزدیک به دو ماه است که عملیات ضدعفونی شهرها و سایر اقدامات بهداشتی و احتیاطی در تمامی شهرهای استان در حال اجراست.

مرتضی علیخانی با تاکید بر خودداری از هرگونه حرکات نمایشی و اقدامات پوپولیستی به بهانه کرونا، بیان کرد: اینگونه اقدامات اعتماد عمومی را خدشه دار کرده و برآیند مناسبی در جامعه نخواهد داشت.

وی همچنین خواستار تدوین دستورالعمل مشخصی در ارتباط با نحوه ضدعفونی کردن معابر در استان برای پرهیز از هرگونه ورود خسارات به محیط زیست شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز در این جلسه به بیان آخرین اقدامات انجام شده استان در مورد طرح ملی بسیج همگانی برای مقابله با بیماری کرونا ویروس پرداختند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟