ممنوعیت تجمع برای جشن نیمه شعبان در هشترود


ممنوعیت تجمع برای جشن نیمه شعبان در هشترود

فرماندار هشترود گفت: با توجه به شیوع کرونا در هشترود، هر گونه تجمع برای برگزاری جشن نیمه شعبان در شهرستان ممنوع بوده و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

امین امینیان در چهاردهمین جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اظهار کرد: متاسفانه روند شیوع کرونا در هشترود رو به رشد بوده و مردم باید بیش از پیش به مسائل بهداشتی توجه داشته باشند و با ماندن در خانه به قطع زنجیره این بیماری کمک کنند.

وی افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده و هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد توجه نباشد، شاهد تلفات انسانی بیشتری در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: از اداره صمت میخواهم مغازه‌هایی را که درب‌هایشان را به صورت نیمه باز نگه داشته و هشدارها را جدی نمی گیرند، به مدت یک ماه پلمب کنند.

به گزارش ایسنا، شهردار هشترود نیز در این جلسه گفت: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، فوت شدگان براثر کرونا به جای غسل، تیمم داده می‌شوند؛ البته تمامی ابزارهای غسل در این رابطه آماده است.

مهدی پورصادق خاطرنشان کرد: سطل‌های مخصوص جمع آوری وسایل زائد مرتبط با کرونا اعم از ماسک و دستکش در سطح شهر نصب و بعد از جمع آوری برای نابود سازی به صورت بهداشتی در اختیار شبکه بهداشت قرار داده می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود نیز در این جلسه گفت: افرادی که مشکوک به بیماری کرونا باشند، از طرف مراکز درمانی شش بار با آنان تماس گرفته خواهد شد، لذا از تمامی مردم خواستاریم پاسخگوی تماس‌های ماموران بهداشت باشند.

دکتر جواد بابایی اضافه کرد: با کمک افراد نیکوکار دو عدد تلویزیون و مبلغی نزدیک به 50 میلیون تومان برای خرید وسایل بهداشتی جهت استفاده کادر درمان به بیمارستان هشترود اهدا شده است.

رئیس اداره محیط زیست هشترود نیز در این جلسه یادآور شد: متاسفانه پسماندهای بیمارستانی به خصوص وسایل‌های مورد استفاده برای بیماران کرونایی، به درستی امحا نمی‌شود.

حمید غفاری با بیان این‌که سایت امحای زباله‌های بیمارستانی در هشترود باید مناسب سازی شود، گفت: علاوه بر نامناسب بودن لباس افرادی که وظیفه نابود سازی پسماندهای بیمارستانی را بر عهده دارند، زباله‌های بیمارستانی نیز بی‌خطر سازی نشده و این امر تهدید جدی برای محیط زیست است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش