خانواده جان‌باختگان کرونا در گلستان حمایت می‌شود


خانواده جان‌باختگان کرونا در گلستان حمایت می‌شود

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به محدودیت در برگزاری مراسم تشییع و عزاداری جان‌باختگان ناشی از کرونا، خواستار حمایت مادی و معنوی بیشتر از خانواده داغ‌دیدگان ناشی از این بیماری شد.

هادی حق شناس بعدازظهر یکشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: لغو مراسم تشییع جنازه و همچنین میسر نبودن برگزاری آیین بزرگداشت جان باختگان کرونا،مشکلات روحی و روانی بسیاری را برای بازماندگان ایجاد کرده که ضرورت دارد هلال احمر، بهزیستی، سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی خدمات لازم را برای این خانواده ها پیش بینی و به صورت مستمر در اختیار آنان قرار دهند.

استاندار همچنین با اشاره به کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا در گلستان افزود: برای خدمت رسانی بهتر به افراد مبتلا به سایر بیماری ها و به دلیل کاهش احساس نیاز به برخی مراکز درمانی، باید در گنبد و گرگان که چند بیمارستان به درمان بیماران کرونا اختصاص یافته، یکی از مراکز برای در اختیار سایر بیماران مزمن و شهروندانی که به عمل های جراحی عمومی نیاز دارند قرار بگیرد.

وی به در پیش بودن نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: برپایی هر گونه ایستگاه صلواتی در استان ممنوع است و هیچ گروه یا دستگاه دولتی اجازه ندارد ایستگاه توزیع اقلام بهداشتی، خواربار و یا شرینی و شربت برپا کند.

حق شناس با بیان این که هر چند روند کرونا در گلستان امیدبخش است اما نباید تصور کنیم که شرایط عادی شده ادامه داد: اماکن متبرکه و مراکز آموزش و پرورش همچنان تعطیل بوده و ممنوعیت حضور در تفرجگاه های استان همچنان پابرجا است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل برداشت کلزا و افزایش فعالیت کشاورزان و کارگران کشاورزی از سازمان جهاد کشاورزی خواست تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت کشاورزان و فعالان امر کشاورزی بیندیشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت : تاکنون در مجموع مراکز بیمارستانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و مراکز خصوصی ۵ هزار و ۸۵۵ نفر بستری شدند که از این تعداد ۴ هزار و ۶۷۵ بیمار پس از بهبودی مرخص شدند.

عبدالرضا فاضل از کاهشی بودن روند ابتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: ۶۶ نفر در روز گذشته در بیمارستان های استان گلستان بستری شده و به همین تعداد هم بیماران بهبود یافته مرخص شدند.

بگفته وی بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان های کردکوی، بندرگز، علی آباد و گرگان به ثبت رسیده است و مناطق شرقی و شمالی استان وضعیت مطلوب تری دارند.

فاضل همچنین به اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: حدود ۹۵ درصد استان معادل یک میایون و ۶۵۸ هزار نفر در این طرح از لحاظ ابتلا به کرونا ارزیابی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی