98 درصد مردم ابرکوه در طرح غربالگری مقابله با کرونا شرکت کردند


98 درصد مردم ابرکوه در طرح غربالگری مقابله با کرونا شرکت کردند

یزد - ایرنا- رییس شبکه بهداشت درمان ابرکوه با قدردانی از همراهی مسوولان در مبارزه با کرونا، گفت: تاکنون 98 درصد جمعیت این شهرستان به صورت تلفنی در طرح غربالگری ملی مقابله با این بیماری شرکت کردند.

شهرستان ابرکوه حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد .

دکتر عبدالحسین اکرمی عصریکشنبه در حاشیه دیدار امام جمعه ابرکوه با تعدادی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان در گفت و گو با ایرنا، از بقیه شهروندان خواست با شرکت در طرح غربالگری مشخصات خود را در سامانه وزارت بهداشت ثبت کنند که این اقدام آنها نقش موثری در پیشگیری از بیماری کرونا دارد،

به گفته وی ۴۰۰ نفر از جوانان در حوزه بهداشت و درمان و همچنین ۵۰۰ نفر از جوانان در قالب تیم های جهادی در طول شبانه روز در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا فعالیت دارند.

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در ابرکوه با قدردانی از تلاش اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ، خاطرنشان کرد: در صورت نیاز بیماران کرونایی برای سپری کردن دوران نقاهت ، نقاهتگاهی با ظرفیت ۲۰ تخت در سالن ورزشی شهید حسن شیخی این شهر تجهیز و ایجاد شد .

این مسوول بهداشت و درمان ابرکوه با قدردانی از همراهی و همکاری مردم که در خانه ماندن را اولویت اصلی مبارزه با این بیماری قرار داده اند ، تاکید کرد: همکاری مردم باعث شد که از شدت شیوع ویروس کاسته شود.

همچنین امام جمعه ابرکوه گفت: تلاش جوانان شهرستان اعم از پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی به عنوان مدافعان خط مقدم جبهه سلامت در مبارزه با بیماری کرونا ستودنی است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: نه تنها جوانان این منطقه بلکه دیگر نقاط کشور در ماموریت های مبارزه با شیوع بیماری کرونا تلاش مضاعفی انجام داده اند .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، تصریح کرد: جوانان در حوزه های مختلف ماموریت های جهادی مانند حضور در هشت سال دفاع مقدس ، دفاع از حرم اهل بیت، خدمت به زایران اربعین حسینی ، کمک به سیل زدگان و دیگر ماموریت هایی که بردوش داشتند به خوبی انجام وظیفه کردند .

حسینی خاطر نشان کرد: آنها این روزها در مبارزه با بیماری کرونا و با توجه به حساسیتی که این ماموریت در سلامتی مردم دارد، این قشر عظیم اعم از پزشکان ، پرستاران و دیگر مدافعان سلامت برای خدا و برای خلق الله صادقانه تلاش می کنند.

وی ، توسعه و پیشرفت آینده جامعه را در گروه توجه به جوانان دانست و گفت: جوانی مهم ترین دوران عمر انسان است و استفاده بهینه از آن می تواند انسان را به بالاترین درجه کمال برساند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی