فعالیت واحدهای صنفی کرمان طبق مصوبات ملی اجرا خواهد شد


فعالیت واحدهای صنفی کرمان طبق مصوبات ملی اجرا خواهد شد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه در مورد فعالیت مجدد 16 صنف از 56 صنفی که در گذشته تعطیل شده بودند در این نشست به جمع بندی نرسیدیم گفت: مقرر شد فعالیت واحدهای صنفی طبق مصوبات ملی اجرا شود و در این مورد به صورت استانی تصمیم‌گیری نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی شبانگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان درباره مصوبات این نشست افزود: درباره فعالیت مجدد ۱۶ صنف از ۵۶ صنفی که در گذشته تعطیل شده بودند در این جلسه به جمع بندی نرسیدیم و مقرار شد فعالیت واحدهای صنفی طبق مصوبات ملی باشد و در این باره به صورت استانی تصمیم نخواهیم گرفت.

وی ادامه داد: یکی از بحث مطرح شده در این جلسه، موضوع فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی بود که در این جلسه مقرر شد همچنان طبق مصوبه ملی ستاد مدیریت بیماری کرونا، این فعالیت ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور نباید تعطیل شود اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان تعیین شده مشکل خاصی از نظر اجرای دستورالعمل های تعیین شده برای واحدهای صنعتی و تولیدی در مجموعه گل گهر وجود ندارد و ادامه فعالیت این مجموعه از نظر قانونی ممکن است.

وی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد نیروهای شرکتی که قبل از این از مرخصی استفاده می کردند با هزینه خود واحدهای صنعتی، در هنگام ورود غربالگری و از افرادی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند، آزمایش گرفته شود.

فدائی افزود: مقرر شد در این نشست روزانه ۱۰۰ نفر از نیروهای غیربومی طبق دستورالعمل های مصوبه غربالگری به محل کار خود وارد شوند.

وی گفت: همچنین مقرر شد در این جلسه اگر مدیران واحدهای صنعتی خلاف این مقررات عمل کنند، طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات عمومی مجرم محسوب شده و محاکمه خواهند شد.

استاندار کرمان بیان کرد: طبق مصوبات این جلسه مقرر شد کمیته ای تشکیل و برای تولید و توزیع این اقلام، پیشنهادات لازم را به ستاد ارائه دهد.

وی با اشاره بر ادامه کنترل ورودی های استان کرمان در ۶۸ نقطه ادامه داد: این طرح با قوت تا ۲۳ فروردین ماه ادامه پیدا کند و در اینده نیز درباره ادامه یا لغو کنترل ها تصمیم گیری خواهد شد.

فدائی گفت: تجمعات مذهبی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و برای برگزاری مراسمات نیمه شعبان نیز مقرر شد در کمیته ای بررسی و بر اساس نظر آن کمیته، مراسمات نیمه شعبان در صورتی که مشکلی به وجود نیاید برنامه ها برگزار شود اما بیشتر تاکید بر برگزاری مجازی این مراسمات را داریم.

وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد تا پایان فروردین ماه تمام پروژه های شهری و همچنین تجمع در پارک ها و تفرجگاه ها ممنوع باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان