استاندار: فرمانداران آذربایجان‌غربی طرح فاصله‌گذاری هوشمند را با جدیت اجرا کنند


استاندار: فرمانداران آذربایجان‌غربی طرح فاصله‌گذاری هوشمند را با جدیت اجرا کنند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی از فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان خواست که طرح فاصله‌گذاری هوشمند که اجرای آن از امروز آغاز شده است را با جدیت بیشتر اجرا کنند.

«محمدمهدی شهریاری» روز یکشنبه در بیست‌وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: اجرای این طرح در برخی از صنوف تا آخر این ماه ادامه می‌یابد و از ورود افراد غیربومی به استان و از خروج افرادبومی هم جلوگیری می‌شود.
وی تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها گزارش‌هایی را داشته‌ایم مبنی بر اینکه از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح هیچگونه کنترلی بر ورودی و خروجی شهرها صورت نمی‌گیرد که این مغایر طرح فاصله‌گذاری است و حتما باید پیگیری شود.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان طی چندروز گذشته از افراد مراجعه‌کننده و بیماران سرپایی هم نمونه آزمایشگاهی گرفته و به همین دلیل آمار افراد مبتلا هم افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه امکانات آزمایشی و نمونه‌گیری در استان افزایش یافت، افزود: این کار بسیار مثبت در آذربایجان‌غربی شروع شده است که اگر در کل کشور هم انجام شود، بدون‌شک آمار افراد مثبت افزایش خواهد داشت.

رییس ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی: تعداد نمونه‌گیری در استان افزایش یافته و این کار ارزشمند در شناسایی بیماران و کاهش شیوع بسیار موثر بوده است

استاندار آذربایجان‌غربی و رییس ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای استان عنوان کرد: این کار در شناسایی بیماران و کاهش شیوع بسیار موثر بوده است و نسبت فوتی‌ها به مبتلایان را هم کاهش می‌دهد.
وی همچنین از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که آزمایشگاه‌های کرونای استان و نمونه‌گیری را افزایش دهد تا با شناسایی بیشتر بیماران زنجیره ویروس کرونا در استان قطع شود.
وی همچنین راجع به شروع به کار واحدهای تولیدی نیز گفت: با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی، واحدهای تولیدی و صنوف کم‌ریسک از ۲۳ فروردین ماه به بعد می‌توانند شروع به کار کنند.
شهریاری افزود: تا پایان فروردین صنوفی که باز بودن آنها غیرضروری است باید بسته باشد و همچنین صنوف پرریسک همچون استخر و کافی‌شاپ‌ها هم تا پایان این ماه تعطیل خواهد بود.
وی اضافه کرد: برای بازگشایی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی هم امکانات لازم بهداشتی باید فراهم شود و با توجه به توصیه‌های بهداشتی شروع به کار کنند.
استاندار آذربایجان‌غربی در مورد ساعات کار ادارات استان هم گفت: ادارات فعلا از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و با حضور دوسوم کارکنان بحش اداری فعالیت می‌کند و افراد مسن، زنان باردار و افراد دارای مشکلات جسمی می‌توانند دورکاری کنند.
شهریاری ادامه داد: افرادی که تست کرونای آنان مثبت است باید حتما تا دو هفته در یک فضای بسته باشند و در اجتماع حضور نیابند؛ بیماری آنان علاوه بر خودشان باید به همکاران‌شان و خانواده‌شان اطلاع‌رسانی شود؛ مبتلایان اگر مشارکت نکنند از سوی دستگاه قضایی مورد پیگیرد قرار می‌گیرند.
وی در مورد بحث غسل و تدفین اموات کرونای مثبت هم اظهار داشت: تدفین باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تامین نیروی انسانی و تجهیزات لازم تا جایی که امکان دارد با رعایت موازین شرعی انجام شود.
استاندار در مورد برگزاری نمازهای جماعت و جمعه هم گفت: نماز جمعه تا ۳۱ فروردین برگزار نمی‌شود چون با طرح فاصله‌گذاری مغایرت دارد.
به گزارش ایرنا بیست‌وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید و فرمانداران استان نیز از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه حضور داشتند؛ در این جلسه بیش از ۱۰ نفر از اعضای ستاد و از جمله فرمانداران خوی و مهاباد اظهار نظر کردند و پیشنهاد و مصوبه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد