راه‌اندازی سامانه اخذ مجوز ورود به طرح ترافیک در مشهد


راه‌اندازی سامانه اخذ مجوز ورود به طرح ترافیک در مشهد

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: با آغاز سال جدید و احتمال اجرای محدودیت‌های تردد برای خودروها، سامانه مجوز ورود به طرح ترافیک از درِ منزل، توسط سازمان فاوا شهرداری مشهد راه‌اندازی شد.

محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیش‌بینی اجرای طرح زوج و فرد برای خودروها از درِ منازل، امکان ثبت درخواست مجوز تردد توسط شهروندان و ارگان‌ها به صورت الکترونیک فراهم شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه، برای دریافت مجوزهای مربوطه، نیازی به مراجعه حضوری نیست و مراحل کار از طریق فرآیندهای الکترونیک طی می‌شود.


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: این سامانه با داشتن بخش‌هایی همچون پشتیبانی آنلاین و پاسخ به پرسش‌های متداول، خدمات مورد نظر شهروندان را با سهولت بیشتری در اختیار آنان قرار می‌دهد.

رجائیان بیان کرد: ارتقاء این سامانه به نسخه واکنش‌گرا، تجربه کاربری بهتری را برای افراد هنگام استفاده از ابزارهای گوناگون همچون تلفن همراه و تبلت به وجود می‌آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی با اشاره به شرایط خاص موجود گفت: مشهد نیز همچون بیشتر کلان‌شهرهای کشور و جهان برای پیشگیری از گسترش اپیدمی کرونا، محدودیت‌هایی را برای تردد افراد در جامعه وضع کرده که طرح زوج و فرد خودروها و احتمال اجرای محدودیت‌های تردد برای خودروها از درِ منزل نیز در همین راستاست، اما چنین تمهیداتی تنها با همکاری و همیاری شهروندان قابل اجراست و در این صورت است که می‌توانیم بحران پیش رو را زودتر و با آسیب کمتر پشت سر بگذاریم.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: شهروندان و ارگان‌های شهر مشهد در صورت لزوم و داشتن شرایط لازم، می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی traffic.mashhad.ir وارد سامانه دریافت مجوز طرح ترافیک شده و پس از طی مراحل آن، مجوزهای مربوطه را دریافت نمایند. همچنین راهنمای استفاده از این سامانه تهیه شده و در همین نشانی اینترنتی برای استفاده کاربران قرار گرفته است.

گفتنی است؛ طرح اعمال محدودیت‌های تردد برای خودروها از درِ منزل هنوز اجرایی نشده اما زیرساخت الکترونیکی لازم برای اجرای آن توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد مهیا گشته و به حوزه حمل و نقل و ترافیک تحویل داده شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج