3462 مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی صاحب شغل شدند


3462 مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی صاحب شغل شدند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه سه هزار و 462 مددجوی این نهاد طی سال 98 صاحب شغل شده‌اند، گفت: 386 مددجو توسط بنگاه‌های کاریابی و سه هزار و 76 نفر نیز از طریق دریافت تسهیلات اشتغال مشغول به کار شدند.

مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه سه هزار و ۷۶ نفر از مددجویان این نهاد با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه موفق به ایجاد شغل مناسب شدند، افزود: برای اشتغال‌زایی این افراد بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانک‌ها، صندوق امداد ولایت و توسعه طرح‌های اشتغال روستایی هزینه شده است.

وی اظهارکرد: از مجموع طرح‌های اشتغال سال گذشته دو هزار و ۳۸۲ طرح معادل ۷۸ درصد ویژه مددجویان روستایی و حدود ۷۰۰ طرح نیز برای مددجویان شهری اجراشده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه حدود دو هزار طرح ویژه مددجویان و فرزندان آن‌ها اجراشده است، ادامه داد: حدود هزار و ۱۰۰ طرح نیز برای اقشار آسیب‌پذیر اجراشده است.

الهی راد طرح‌های اشتغال ایجادشده را در بخش‌های کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی عنوان کرد و گفت: ۲۶۱ طرح بااعتبار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در بخش کارانگیزی، ۳۳ طرح بااعتبار ۳۸۰ میلیون تومان در بخش توان‌افزایی و دو هزار و ۷۸۲ طرح بااعتبار حدود ۱۲۹ میلیارد تومان در قالب خودکفایی اجراشده است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه ۳۸۶ نفر از مددجویان تحت حمایت نیز از طریق کاریابی صاحب شغل شدند، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ نفر این مددجویان در مناطق محروم با ضریب ۶،۷،۸ ساکن هستند.

وی ادامه داد: از مجموع کاریابی انجام شده ۱۱۳ نفر زن و ۲۵۵ نفر نیز مرد بودند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: درمجموع بیش از ۹۹۱ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد طی سال گذشته با دریافت تسهیلات اشتغال و بنگاه‌های کاریابی صاحب شغل شدند.

الهی راد مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد را ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای خانواده‌ها و توانمندسازی آن‌ها دانست و گفت: طرح‌های اشتغال کمیته امداد در زمینه‌های مختلف ازجمله دامداری، کشاورزی و باغداری، صنایع‌دستی، صنفی، صنعتی و حمل‌ونقل بوده است.

وی همچنین بر اهمیت موضوع نظارت بر طرح‌های اشتغال کمیته تأکید کرد و افزود: به‌منظور پایداری طرح‌های اشتغال و ارائه راهنمایی و مشاوره به مجریان طرح‌های اشتغال نظارت‌های فنی متعددی بر طرح‌های کمیته امداد انجام‌شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟