وضع تهران به لحاظ کنترل کرونا مطلوب نیست


وضع تهران به لحاظ کنترل کرونا مطلوب نیست

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: وضع استان به لحاظ کنترل این بیماری مطلوب نیست و از دولت می‌خواهیم سریع‌تر بسته‌های حمایتی و تسهیلات مورد نظر را ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، آقای دکتر علیرضا زالی در ارتباط زنده با بخش خبری ۱۸ و ۳۰ شبکه تهران در پاسخ به این سؤال که چرا مردم در دو روز اخیر اینگونه به خیابان‌ها آمدند و این تردد‌ها چه عوارضی در بحث کنترل بیماری خواهد داشت افزود: با وجود همه همراهی‌هایی که مردم در روز طبیعت داشتند، اما در بیشتر استان‌های کشور به ویژه در استان تهران شاهد تغییر بسیار جدی در حضور و تردد افراد در شهر‌ها بودیم و متأسفانه در زمانی شاهد این افزایش تردد‌ها هستیم که آمار‌ها در بیمارستان‌های تهران کماکان رو به افزایش است.

وی گفت: در بخش بستری عادی در مقایسه با روز گذشته ۲۵ درصد افزایش و در بخش مراقبت‌های ویژه با ۱۵ درصد افزایش روبرو بودیم و مراجعان عمومی به بیمارستان‌ها در مقایسه با روز گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است و در نهایت همه آمار‌های ما در مقایسه با دیروز افزایش داشت.

دکتر زالی افزود: این آمار‌ها خود می‌تواند بازتابی از میزان ابتلا در سطح شهر باشد و همانطور که دیروز هم تأکید کردم واقعاً نیاز است که مردم همکاری بیشتری کنند و دولت هم سریع‌تر همه مواردی را که می‌تواند به کاهش حضور مردم در جامعه منجر شود به کار ببندد که نمونه آن بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی است که موجب رفع مشکلات کسبه می‌شود.

وی گفت: ما با مسائل نگران کننده‌ای هم مواجهیم و با وجود اینکه مقرر شد افراد دورکاری کنند، اما مسئولان برخی ادارات تمکین نمی‌کنند.

آقای زالی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با اداره‌های متخلف برخورد می‌کنید؟ افزود: ما به استاندار تهران گفته ایم و وی همکاری می‌کند، اما شاهدیم که برخی‌ها بخشنامه دولت را هم اجرا نمی‌کنند و دیروز شاهد بودیم برخی کارمندان تماس گرفتند و گله می‌کردند که به محل کار رفته اند، اما زمان تقلیل ساعت برای آنان اعمال نمی‌شود.

وی گفت: برخی افراد هم در اداره‌ها اعم از دولتی و غیردولتی به تشخیص خودشان عمل می‌کنند و به مصوبات ستاد ملی توجه نمی‌کنند و همین‌ها موجب نگرانی ماست و تردد‌ها را افزایش می‌دهد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: از ستاد ملی مجدد درخواست کردیم حتماً جنبه‌های بازدارنده، تشویقی و حمایتی را برای اقشار فرودست به کار ببندد و این موارد سریع‌تر عملیاتی شود چرا که با این وضع ما در سطح شهر شاهد استمرار حضور پر تراکم افراد خواهیم بود.

دکتر زالی گفت: ما هشدار جدی می‌دهیم که وضع استان تهران به لحاظ کنترل بیماری کرونا مطلوب نیست و هم مردم و هم مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشند و با رعایت همه ملاحظات باید بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم، اما سطح عمیق تردد‌ها در روز‌های گذشته موجب خستگی تیم‌های درمانی ما نیز شده است.

وی افزود: انتظار می‌رفت پس از فراز و نشیب‌های روز‌های گذشته بخشی از بار کاری عزیزان ما به خصوص جامعه پزشکی و پرستاری کاهش پیدا کند، اما متأسفانه بیشتر بیمارستان‌های ما در طول دو روز گذشته از افزایش مراجعان شکایت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا